PURA VIDA - Reisverslag uit Juntas, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu PURA VIDA - Reisverslag uit Juntas, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

08 Augustus 2016 | Costa Rica, Juntas

Za 6-zo 7 en ma 8 aug.
Buenos dias amigo's
We hebben hier lekker rustig aan gedaan, een heel zwembad voor ons eigen dus lekker vertoeven daar, niet te lang want je bent zo verbrand. S'middags door de tuin rondom het complex waar we verblijven gewandeld en hier is ook al genoeg te zien. Even in Santa Elena geshopt, een heerlijke pizza gegeten en 2 tours besproken voor de komende dagen. Zondag om 5 uur (ja ja ik weet niet of het jullie ontgaan is maar we hebben toch echt vakantie) op want om half 6 vertrekken we voor een tocht met gids om vogels te spotten. Wij gaan met 4en op pad, wij, de gids en een Amerikaan dus dat is een fijn klein gezelschap. Nou en we hebben veel vogels gespot, let op Stef en Les want hier kwam jullie boekje goed van pas, wij hebben gezien, roofzwaluwen,great tailed cracker,verschillende kolibries ( en die zijn zo mooi van kleur). Ook de mot mot, emerald toekan ( een groene kleinere soort dan die wij kennen) die grote toekan hebben we wel gehoord maar nog niet in het vizier gekregen. Diverse ja wij noemen het mussen maar die heb je hier in de mooiste kleuren meest groen en blauw. Diverse soorten euphoni, kleine vogeltjes met een knalgele borst met grote en kleine snavels, groene kleine papegaaitjes, grote vogels met een prachtige paarse gloed, een grote mot met net zo'n snaveltje als de kolibrie, een ratteslang en eekhoorntjes. Je komt hier echt ogen tekort. Ook hier weer een voortreffelijke gids die weet waar hij het over heeft en zeer begaan is met de natuur. Met 4en een smakelijk ontbijtje genuttigd als afsluiting van de Tour. Vanmiddag hebben we de treetophangingbridges walk gedaan in het Monteverde nevelwoud, 1350m boven zeeniveau. Een 3 km lange trail door de toppen van het regenwoud met daarin 8 hangende bruggen op 20 tot 30 m hoogte, nou hier voelde ik me niet altijd happy als je boven op zo'n wiebelende brug loopt maar weer een ervaring rijker. Maar het was prachtig, 2x een white nosed coati gezien dit is een soort van neusbeertje. Leuk dit beestje in de bomen te zien scharrelen en op een gegeven moment zo dichtbij dat je hem bijna aan kon raken. Verder hier weer veel vogeltjes en kolibries gezien, in een flits want zo zie je ze en een knip met je ogen en weg zijn ze. Vandaag weer om 6 uur wakker, op ons gemakkie ontbijten en op naar de bank want pinnen wil maar niet lukken. Uiteindelijk een ATM gevonden die ons pasje wel pikte dus meteen maar het daglimiet gepind en morgen weer want wie weet waar het weer zal lukken. Had hier alwel over gelezen maar is toch vervelend als je zonder geld komt te staan. Toen de financiën geregeld waren zijn we doorgereden naar het Santa Elena rainforrest en deze krijgt van mij een WoW 10. Nog mooier en relaxter dan de bridges in Monteverde vinden wij. Daar liep je door de boomtoppen maar hier loop je onderin het regenwoud op 1725m hoogte weliswaar maar het is er prachtig. Wat een variatie aan planten,bomen, bloemen en varens, niet te geloven. Wildlife valt hier weinig te spotten want de beestjes hebben hier teveel plekjes om zich te verstoppen maar de flora is overweldigend. Wij genieten volop van de natuur en rust hierzo. Morgen gaan we deze mooie plek weer verlaten en op weg naar ons volgend avontuur. Naar Manuel Antonio NP, aan de Grote Ocean hier THE Pacific genoemd. Dus voor een dag of 5 strand---zon, zee en zaligheid. Maar ook hier willen eea doen dus jullie horen er weer van. Tot de volgende keer maar weer.
Liefs John en Sien xxx

• 09 Augustus 2016 - 09:12

Karin Verhoeven:

GE-WEL-DIG, wat 'n prachtig land. En denk maar aan het liedje van Toontje Lager...."Zoveel te doen""Ik moet nog zwemmen in de Stille Oceaan" Zwem ze!!

• 09 Augustus 2016 - 09:41

Diána :

Klinkt weer erg goed, wij kunnen in ieder geval melden dat hier de herfst is begonnen...tj weer net iets anders heeft ook mooie natte kleuren whaHhaha

• 09 Augustus 2016 - 15:47

Annemiek:

Gaaafffff Sien en John, wat een bijzonder avontuur !
    En wat is de natuur toch mooi!
    Pa en ma gingen ook altijd op zondag heel vroeg op stap om vogeltjes te spotten, gewapend met verrekijker en vogel boekje zagen ze de mooiste vogels ....
    Geniet nog samen , ik kijk uit naar jullie volgende verslag!!
    Geniet volop jullie!!

• 09 Augustus 2016 - 17:25

Anita:

Toon hermans zou er jaloers op zijn geweest. Geen polifinario gezien? ....het klinkt allrmaal geweldig. Je kunt het vertellen Sien, ik zit er helemaal in,. Wat een paradijs, nog wel zin om terug te komen......nog veel mooie momenten en hou ons op de hoogte.liefs van ons.

• 10 Augustus 2016 - 11:08

Toos:

Wat een mooie natuur, dat is echt genieten.
    Jullie foto's zijn prachtig, en fijn dat we op deze manier ook een beetje mee genieten.
    Veel plezier nog x