PURA VIDA - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu PURA VIDA - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

18 Augustus 2016 | Costa Rica, San Gerardo

di 16 aug: uitgeslapen vandaag 6.30uur wakker en oh oh what a life deur open en de Oceaan zien en horen. Heerlijk relaxen weer vandaag op ons terrasje with a view. Vanmiddag komt de buurman Art ons roepen (hij heeft meer overzicht over de oceaan vanuit zijn terras) come and see the whales en ja hoor wel ver weg maar de oceaan is rustig en we kunnen ze zien springen met de verrekijker weliswaar maar toch bijzonder. Vanavond uiteten en daarna kwam Art een afscheidsdrankje doen, niet te laat want we waren gisteravond flink doorgezakt en hij had er last van vandaag, watje. Biertje, muziekske en keuvelen en op tijd naar bed. Truste
Wo 17 aug:
Appje van Stef en Rosalie dat ze veilig aangekomen zijn in Sardinië en hopelijk hebben ze daar net zo'n mooi avontuur als wij hier hebben.7.30uur vertrekt de taxiboot naar Sierpe en het regent maar is geen probleem de temperatuur is al prima. Ja ja eerst nog een stop op de Oceaan want de dolfijnen zwemmen vlak langs de boot WoW net alsof ze afscheid komen nemen wat speciaal.Erg hoge golven als de Oceaan overgaat in het brakke water van de mangrovebossen en de zon breekt weer door, half 9 in de ochtend en 30gr. Ook hier in de mangroven word de boot weer stilgelegd, een levensgrote krokodil ligt op de kant, WoW dit pikken we ook nog even mee tijdens ons taxiritje. PURA VIDA ja de mensen hier genieten echt en pakken hun momenten als het kan. Als ik dit toch eens vast kan houden als ik thuis ben, hoe heerlijk zou dit zijn. Stevig ontbijtje genuttigd in Sierpe en onderweg naar Dominical dat hippiestadje aan het strand, ligt op onze weg naar SAN Gerardo de Dota. Nog even flaneren daar. Ik had gelezen dat je in SAN Gerardo de Dota het best de quetzal (een prachtige vogel) kunt spotten. Daar aangekomen vragen bij een infokantoortje waar het hotel is en wat blijkt we zijn in de verkeerde SAN Gerardo oeps foutje van de reisleiding. Volgens het meisje van de info moeten we nog minstens 4 uur rijden door de bergen maar achteraf bleek het maar 2 uurtjes te zijn (wilde ons op stang jagen denk). We zijn mooi voor de donker binnen en we zitten op hoogte en het is hier koud koud wij wisten niet meer hoe dat voelde, niet fijn dus. Echt het einde van de wereld hierzo, we zitten op 2200m hoogte en dan is dit nog het dal, voordat we gingen dalen zaten we op 3000m. De quarzal zit hier omdat hij zon niet fijn vind, want dan zien de roofdieren hem omdat zijn verenpracht te veel blinkt. Smorgens vroeg is hij te spotten en dan houd hij zich verder heel de dag schuil.
Do 18 aug: om 4.45uur uit de veren want om 5.20uur vertrekt onze guided Tour. Nou en we hebben ze gezien WoW wat een prachtvogels, ook nog een emerald tucan en woodpeckers gezien. Na het ontbijt op ons gemakkie richting SAN José voor onze laatste overnachting in dit prachtige Costa Rica. Morgenvroeg om 6.30uur vliegen we naar Houston en dan door naar Amsterdam waar we zaterdagmorgen om 9.30uur landen. Zo dit was het laatste verslag vanuit CR en zal in Nederland nog even een korte ps. schrijven.
Grtjs van ons en zie jullie snel, wij komen eraan xxx doeiiii

• 18 Augustus 2016 - 23:53

Anita:

Jammer weer back home, ben benieuwd naar de foto,s. Goeie reis terug xxx

• 19 Augustus 2016 - 00:04

Corine:

Aan alles komt n eind. Goeie terugreis en cu later alligator

• 19 Augustus 2016 - 04:44

Desiree Van Den Nobelen:

Hoi Sien en John,

Het heeft even gekost om alles weer bij te lezen. Het wifi is hier ook niet overal even goed. Maar een mooi avontuur wat jullie beleefd hebben. Gelukkig genieten jullie ervan! Super!xxx

• 19 Augustus 2016 - 06:15

Karin Verhoeven: