PURA VIDA - Reisverslag uit San José, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu PURA VIDA - Reisverslag uit San José, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

04 Augustus 2016 | Costa Rica, San José

Dinsdag 2 aug:
Goedemorgen om 6 uur weer met de boot onderweg om door de canals van dit prachtige park te varen. En wat hebben we weer veel gezien zoals, green igguana, grote en kleine, vele watervogels, kleine kaaiman, grote luipaardvogel dit is een watervogel ong. 50cm en echt de tekening van een luipaard, een snakebird, is een vogel met een lange nek (zoals van een slang) en die onderwater vissen vangt en telkens maar even boven komt. Kolibries, lizzards en een prachtige variatie van vlinders, planten, bomen, varens,grassen. Teveel om op te noemen en heel veel info van Kevin die veel verstand van zaken heeft en uitgebreide uitleg geeft. Verder vandaag relaxen, lunchen en om 14.00 uur weer met de boot terug naar La Pavona waar onze huurauto klaar zal staan. Want we willen vandaag nog naar La Fortuna rijden en dit zal ons nog zo'n 4 uur kosten en het is hier al om 18.00uur donker. Nou dat is me een avontuur geworden, ik had alles goed voorbereid, stukken van de route geprint en een gedetailleerde wegenkaart van Costa Rica erbij dus wij op pad. De jongens van het verhuurbedrijf reden nog achter ons en bij de eerste afslag toeteren en wijzen ja ja gingen we al fout. Ik zag ze denken " nou die gaan het niet redden vandaag" en gelijk hadden ze, mensen mensen, de wegbewijzering is hier 0.0 dus kun je wel mooie kaarten hebben maar als het niet of zeer slecht aangegeven staat kom je er niet.Op een gegeven moment zaten we dus toch weer op de weg naar SAN José, helemaal fout !!! Dus plannen gewijzigd en daar weer bij Jochem aangebeld waar we de eerste 2 nachten hebben geslapen omdat dit vlakbij het vliegveld is en dit stond wel aangegeven. Even naar Harry gebeld (zou onze volgende slaapplaats zijn) dat we het niet gingen halen vandaag, deze vond het een slimme zet van ons en maakte zich al ongerust want wij zijn er nu achter dat je hier savonds niet meer op,pad moet gaan. Voor vandaag welterusten en morgen fris en uitgerust weer op pad.

Kan iemand mij laten weten of de foto's doorkomen want volgens mij gaat er iets mee mis

• 04 Augustus 2016 - 07:42

Corine:

Fris en fruitig denk gr corine x

• 04 Augustus 2016 - 10:15

Karin Verhoeven:

oeps, goed dat je al 'n bekend adres had in Costa Rica. En nee....geen foto's.

• 04 Augustus 2016 - 11:37

Ruud En Ellie Konings:

Hallo Sien en John,

Zie Ik toch zo maar ineens weer een mailtje met een reisverslag van jullie langskomen.
    En dan kun Je het niet weerstaan om even te lezen.
    Zo te lezen hebben jullie al weer heel wat gezien en meegemaakt. Hopelijk ondertussen op de plaats van bestemming aangekomen

• 04 Augustus 2016 - 13:53

SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN:

Mensen jammer van de foto's maar ik blijf het proberen

• 04 Augustus 2016 - 22:48

Anita :

Beetje avontuur hoort erbij.....groetjes xx

• 05 Augustus 2016 - 17:23

Diana:

hihihi ik zie jullie al gaan...bocht 1 fout,

ach dat zijn de dingen die zeker blijven hangen.