PURA VIDA - Reisverslag uit Bijagua, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu PURA VIDA - Reisverslag uit Bijagua, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

04 Augustus 2016 | Costa Rica, Bijagua

Donderdag 4 aug:
Ja ja om 5.30u wakker en genieten op het terras onder het genot van een bakse koffie/thee van heel die kwetterie rondom en het uitzicht op de vulkaan. Meer hebben wij niet nodig, vogels met de mooiste kleuren vliegen af en aan. We doen het op ons gemak en rond 9.30u op pad naar Bijagua.Ja ja in een keer goed gereden, onderweg wel wat stops gemaakt om te drinken, John roken en genieten van die prachtige groene vergezichten hier. Mensen mensen het is niet te geloven hoe groen hier alles is en daarbij nog de mooiste bloemen in alle kleuren die je maar kunt bedenken. Nadat er door een local voor ons gebeld is naar onze volgende slaapplaats omdat die jaans het adres niet wilde geven kwamen we daar ,na toch nog even te hebben moeten zoeken want ze doen hier niet aan straatnaambordjes,aan in een achteraf straatje. Auto voor het huis geparkeerd, ze laat ons haar "gemoderniseerd" huis (zo stond het in de advertentie)zien. Het was er snikheet binnen en een heel kleine ventilator was de enige verkoeling maar niet heus. Ik had al meteen een koffer mee binnen gezet en John stond buiten nog te roken, ikke naar buiten met mijn koffer en zeg tegen hem, dit gaat hem niet worden ,hier blijf ik niet en hij had hetzelfde. Dus sleutel op het bed gelegd en doeiii deze ga ik zeker niet aanbevelen. Lekker een hapje eten bij een restaurantje en ondertussen een andere slaapplaats gezocht. Paar straatjes verderop, ja ja en dit was weer helemaal wat wij zoeken, achteraf, een houten chalet in een prachtige tuin. Volop bloemen, planten, palmbomen en ja de brulapen laten zich horen ze zitten ver weg in een boom en moeilijk te zien. Ook weer volop vlinders, kolibries en vogels om van te genieten. Vanavond gaan we een nighttour doen en moeten ons om 17.30uur melden. 25 jaar geleden hebben pa en zoon 5 acres grond gekocht en deze helemaal aangeplant, nou ik wist niet dat bomen zo snel zo groot groeiden maar het is een waar oerwoud geworden. We zijn met 4 volwassenen en 3 kinderen ( Frans gezin) en met zaklampen op pad, nou nou dit was een geweldige ervaring. We hebben zoveel gezien zoals kikkertjes in de mooiste kleuren, dikke grote padden,heel veel insecten en dan van die joekels brrr, rupsen,cycades, basilisk zo'n hagedis/leguaan die over water rent, vleermuizen en levensgrote motten en nog andere leguanen. Ook is de sterrenhemel hier overweldigend, grote felle sterren en heeeeel veel en ik had nog nooit een vallende ster gezien en hier al 3, speciaal hoor. Nu relaxen en weer op tijd het mandje in, dit was het weer voor vandaag, jullie horen snel van ons
Dikke x en welterusten

• 06 Augustus 2016 - 07:11

Karin Verhoeven:

weer mooie verhalen. ik geniet ervan. xxx

• 06 Augustus 2016 - 07:34

Corine:

Idd weer een schôn verhaal hihi truste gr x

• 06 Augustus 2016 - 15:20

Maruskja:

Leuk om te lezen jullie avonturen. Nog heel veel plezier daar!