PURA VIDA - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu PURA VIDA - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

10 Augustus 2016 | Costa Rica, Manuel Antonio

Di 9 aug: Olla lieve mensen
Gisteren laat in de middag werd het hier in Monteverde al flink nevelig en regenachtigmaar vannacht begon het echt te spoken. Heftig onweer met flinke regenbuien en harde wind, vanmorgen was het dan ook een stuk koeler dus maar goed dat we hier vertrekken. Als een geoliede machine word de zaak weer ingepakt en in de auto geladen, ja wat dat betreft zijn we goed op elkaar ingewerkt haha. Moeten eerst weer tig km off road uit de bergen zien te komen maar onderweg diverse stops omdat we de prachtigste vergezichten voorgeschoteld krijgen, boven was het nog frisjes maar eenmaal op zeeniveau komt de warmte je weer tegemoet. Onderweg toch weer enkele keren de weg moeten vragen want het is hier zo, je komt op een kruispunt en ziet geen bord. Dan steek je het kruispunt over en krijg je de borden met bestemmingen ( lekker makkelijk). Zoals gezegd geregeld vragen, een gast was wel erg behulpzaam, hij zei ik weet het niet precies maar mijn baas wel die heeft een kaart op zijn kantoor, hij bellen en John krijgt zijn baas aan de lijn, deze legt in perfect Engels uit hoe te rijden en ondertussen besteld die jongen een lokaal fruitdrankje op kosten van de baas voor ons. Nou super toch! Heerlijk hoe aardig de mensen zijn. Onderweg heeeeel veel flinke tropische buien gehad. Aangekomen in Manuel Antonio, ingecheckt en betaald voor 4 dagen want hier willen we relaxen on the beach. Het strand op nog geen 50 m van onze studio, we horen de oceaan ruisen vanaf ons platje. Het is 30gr maar flink bewolkt en regenachtig, ik ga dus maar even de weersverwachting bekijken voor de komende dagen en wat denk je wolken, regen en onweersbuien maar wel 30gr. Dussss dat gaan we niet doen, ikke naar de receptie om 2 dagen te annuleren, ik moet zeggen geen enkel probleem bij Booking.com, en meteen geld terug. Even de planning aangepast want dan gaan we liever nog iets meer bekijken. We rijden overmorgen door naar Uvita in Marina Ballena NP, alvast 1 overnachting geboekt en wat we die andere dag doen zien we nog wel. Een meter of 700 verderop zijn wat winkeltjes en restaurantjes, met links van de weg het oerwoud met zijn specifieke geluiden en rechts van de weg de ruisende oceaan. En hier mogen wij, John en Sien uit Gool dan lopen. We voelen ons bevoorrecht hier te zijn. Heerlijk gegeten en vers sapje erbij. De restaurants en barretjes zijn allemaal open zodat de wind er lekker door kan waaien. Het is hier zo'n 30gr met een luchtvochtigheid vandaag van 80%.
Wo 10 aug: 6.30u pas wakker dus uitgeslapen vandaag,sms'je ontvangen dat onze Jules het goed doet en enthousiast speelt met de andere honden, fijn te weten dat hij het ook naar zijn zin heeft. Moet even gezegd worden dat hier ook ontzettend veel honden rondlopen en allemaal los. Gaan gerust op de weg liggen en opzij gaan ho maar ze kijken je dan net aan van ja maar ik was hier eerst dus rij er maar omheen. Grappig en al veel leuke kleine hondjes gezien.Ook hier kunnen ze geen weer voorspellen want de zon schijnt en blauwe luchten en bloody hot. Om een uur of 9 op naar Manuel Antonio NP en hier is het erg druk, eerst naar een waterval(letje) pffff was weer heftig, omhoog in deze hitte en toen de andere kant van het park. Nou en hier hebben we weer veel dieren gezien,aapjes,luiaards,wasbeertjes,hertjes, grote en kleine leguanen, veel vlinders in de mooiste kleuren maar weer en knalrode krabben met blauwe scharen. Aan het strand hier in het park komt er een vrouw naar me toe, met de vraag van herken je me niet?? Toen ze begon te praten wel ja, 2 dames uit Quebec- Canada die we eerder deze week hadden ontmoet ergens in een koffiebarretje, toeval. Zij willen ook graag naar Corcovado NP maar hadden gehoord dat het erg duur is. Ook hier maar even voor reisleidster gefungeerd en precies opgeschreven waar en wanneer ze de boot moeten halen en waar wij logeren en dat dit helemaal niet zo duur hoeft te zijn. Zij helemaal happy dus ik denk dat we die later ook nog wel tegen zullen komen. Toen buiten het park heerlijk gelunched, ook daar weer met een local in gesprek die in Nederland bij een vriend is geweest en helemaal weg was van onze Joppiesaus haha, van hem, hij heeft een touristguide zaakje wat tips gekregen voor onze verdere reis. Het eten is hier heerlijk dus het gaat me weer enkele kilo's kosten maar aan de andere kant ook veel beweging en zweten dus misschien compenseerd het iets. Komen we bij het hotel aan zit me daar een knoert van een leguaan op de pad, mooi blauw met oranje, zo zeg. Vanmiddag lekker naar het strand geweest en later nog in het zwembad bij ons voor de deur, dadelijk weer lekker uiteten en morgen op pad naar onze volgende bestemming, ik moet wel zeggen dat de tijd vliegt maar dat wil zeggen dat wij het hier geweldig naar ons zin hebben. Tot de volgende keer maar weer liefs van ons xxx

• 11 Augustus 2016 - 06:33

Corine:

Gullie kunt ok nergens komen . Altijd bekende hihi
    Veel plezier en gr vanuit koud goirle x

• 11 Augustus 2016 - 08:57

Henny En Jo Balemans Van Beurden:

Hele fijne en mooie vakantie ik heb me aangemeld vind ons Dien wel leuk en wij ook natuurlijk gr. Tot ziens ??

• 11 Augustus 2016 - 12:18

Elie Wellens:

Hoi Sien en John,

Mooi reis verslag tropisch land met de weersomstandigheden !
    Genieten,groetjes ome Elie en tante Ad !!

• 11 Augustus 2016 - 15:01

Anita:

Nou Sien er is een liedje over geschreven. Ik neem je mee, neem je mee op reis...... Dat doe je , leuk zo als je schrijft , zou er iets mee doen . Haha. Sien Dessing. Fijne reis nog. Xx

• 11 Augustus 2016 - 16:34

Balder En Marjo:

Zo maak ons maar gek, prachtige reis en mooie ervaringen zo te lezen. Hier ook, 1 vlinder gezien, voor de rest veel vliegen, muggen en ander ongewenst ongedierte en veel nat in Goirle. Dus geniet er samen nog maar lekker van en nog veel plezier. Kijken al uit naar je documentaire ha haha.

• 11 Augustus 2016 - 19:03

Diana :

Halloa..

nou hier is decherfst begonnen de lucht grijs met daaruit vallend allllleeeen maar water.moet zeggen dat wij al jaloers zullen zij op jullie buitjes...afgelopen nacht de koudste nacht ergens in nederkand was het 0 graden...

Dus ik zou zeggen blijf lekker genieten..

xxx diana

• 11 Augustus 2016 - 21:32

SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN:

Verschrikkelijk te lezen dat het weer zo slecht is, erg voor iedereen die thuis blijft maar niet getreurd over 1,5 week brengen wij de zon mee

• 11 Augustus 2016 - 22:47

Karin Verhoeven:

Wat 'n super - reis. Geniet verder xxx

• 11 Augustus 2016 - 23:31

Toos:

Geweldig Sien en John.
    Wat een mooi verslag heb je weer geschreven top

• 12 Augustus 2016 - 19:11

Maruskja:

Leuk om jullie avonturen te lezen. Je kan het leuk vertellen Sien!. Lekker genieten en ik blijf jullie volgen. Hartstikke leuk!