PURA VIDA - Reisverslag uit Sierpe, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu PURA VIDA - Reisverslag uit Sierpe, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

PURA VIDA

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

12 Augustus 2016 | Costa Rica, Sierpe

Do 11 aug: gisteravond nog uit eten geweest bij El Sol in Manuel Antonio, een prima restaurant, vriendelijk joviaal personeel en alles vers en met zorg klaargemaakt. Een aanrader voor als je eens in de buurt bent. Toen we net terug in onze studio waren weer een onweersbui van heb ik me jou daar en even later stikte het van een soort van eendagsvliegjes bij ons in de kamer. Br br mep,mep,mep en na tig moorden te hebben gepleegd kunnen we rustig gaan slapen. Vanmorgen gaat om 5.30uur de telefoon 3x over dus weer lekker vroeg wakker. Voor 8 uur alweer op pad naar Dominical een soort van hippie- surfersstadje recht aan het strand van de Oceaan. We gaan meteen het strand op en er zijn al veel surfers op zoek naar de perfecte golf. Ook is baywatch mensen aan het opleiden en aan het oefenen. Het is hier heerlijk relaxed, leuke markt en leuke tentjes om wat te eten/ drinken en allemaal met uitzicht op het strand. Fijn om hier te zijn, na de lunch, ik val in herhaling maar heerlijk, rijden we door naar Uvita bij het Marino Ballena NP. Hier 1 overnachting geboekt en we komen weer op een ultieme plek, heerlijk rustig met uitkijk op de bergen en we verblijven in een prachtig houten chalet met een waranda ervoor. Rustig bijkomen van alle hectiek in Manuel Antonio. Lekker op ons platje wat lezen, muziek luisteren en doezelen. Hotel in Sierpe gereserveerd voor morgenavond en we wagen het nog een keer een Tour te boeken voor whalewatching hier in de baai. Truste xxx
Vrijdag 12aug: Om 7.30uur ontbijtje buiten genuttigd, strakblauwe luchten en al erg warm, onze gastheer is een Italiaan die hier 4 jaar gelden met zijn vrouw een b&b is begonnen. Alles ziet er tiptop verzorgd uit. Om 8.30uur worden we opgehaald voor de Tour, de Oceaan is erg kalm dus het beloofd wat volgens onze gids...spannend. Nou en het was een vette tour, ja we hebben ze gezien hoor de walvissen wat een fantastische belevenis om ze live van dichtbij te mogen zien. En als klap op de vuurpijl tig dolfijnen en die springen me hoog boven de Oceaan uit, geweldig schouwspel, overal rondom ons kwamen ze te voorschijn, je wist niet waar te kijken WoW gaaf. Ook veel fregatvogels rondom een rots zien vliegen en die zijn ook erg groot. Eerste 1,5 uur ging het goed en toen werd ik me toch een partij beroerd en niet zeeziek maar van de geur van motor achter de boot dat maakte dat ik me misselijk voelde. Maar ook dit ging weer over gelukkig. Flink gescheurd met die boot over de golven en dat gaf me toch klappen op het water. Smiddags op ons gemakkie naar Sierpe gereden en als we hier zitten te eten pikken we hem weer mee, zo'n heftige onweersbui-regenbui, nou dan is het net of de wereld vergaat maar even later schijnt de zon weer. Ingecheckt in hotel en even de koffers reorganiseren en daarna siësta houden. Morgen met de boot naar Corcovado NP, volgens National Geographic one of THE most divers ecosystems in THE world. Wij zijn erg benieuwd, dit moet HET hoogtepunt van deze prachtige reis worden. Al contact gehad met Tom, van het logeeradres daar, en zijn maat Art staat ons morgen op te wachten op het strand ( ja Anita soms voel ik me wel een beetje Sientje Dessing). Als het van de boot afstappen net zo goed gaat als vanmorgen word het weer een nat pak. Vanmorgen stapte ik van de boot in het water en vergistte me het was dieper dan ik dacht dus verloor ik mijn evenwicht. KLETS daar ging ik onderuit, nou maakt dat niet zoveel uit met 30gr en de zon maar het eerste uur voelde toch niet zo prettig dus morgen beter opletten. Zo weer even bijgekletst, wij op naar Corcovado NP en dan praten we over een paar dagen wel weer bij
Liefs van ons xxx

  • 13 Augustus 2016 - 07:42

    Corine:

    Ik denk da ge gerust mee kunt doen aan de natte t-shirt verkiezingen dik gewonnen you . Maar wat n belevenis weer. T kan allemaal weer int grote boek yeahhhh x

  • 13 Augustus 2016 - 09:31

    Miranda Kools :

    Hee was weer n mooi verslag.Ziin we dr toch n beetje bij!Nog veel fun!!kiss!

  • 13 Augustus 2016 - 09:38

    Karin Verhoeven:

    Wow, walvissen! Met veel plezier je verslag weer gelezen. Op naar volgend natuurschoon. xxx

  • 13 Augustus 2016 - 19:31

    Diana:

    zo dat klinkt weer gaaf...hihihihij ik zie je al gaan. chArmante uitstap en bam...

    zijn dingen die blijven hangen...geniet er nog van

    xxx van ons

  • 15 Augustus 2016 - 11:11

    Henk De Lange:

    Hoi Sien & John,

    herkenbaar allemaal zoals je veel dingen omschrijft, ben ik even weer terug bij onze reis van 2015 ;-).

    Veel improviseren en zelf uitzoeken inderdaad, maar daar tegenover staat de overweldigende natuur en indrukken die je nooit meer zult vergeten, dat doet de bijzaken verbleken gelukkig.

    Je mailde me al dat het Corcovado NP de kers op de taart is geworden.

    Geniet er nog even van en ik ben benieuwd of het lukt met de foto's.

    MvG,

    Henk




  • 15 Augustus 2016 - 22:43

    Anita:

    Spanning stijgt, krijgen jullie het allemaal verwerkt in jullie bollekes. Wat een fantastisch avontuur. Geniet er nog van. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Sierpe

PURA VIDA

Genieten van prachtige natuur en wildlife

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2016

PURA VIDA

16 Augustus 2016

PURA VIDA

12 Augustus 2016

PURA VIDA

10 Augustus 2016

PURA VIDA

08 Augustus 2016

PURA VIDA
SIEN EN JOHN

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 43914

Voorgaande reizen:

30 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

PURA VIDA

08 Juli 2013 - 02 Augustus 2013

G'DAY MATES DIT JAAR NAAR DE STATES

08 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

YOU'LL NEVER NEVER KNOW, IF YOU NEVER NEVER GO!!!

05 December 2007 - 18 Januari 2008

DOWN UNDER PART 1

Landen bezocht: