PURA VIDA - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu PURA VIDA - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

04 Augustus 2016 | Costa Rica, Tortuguero

Maandag 1 aug: lieve mensen hier weer even bijkletsen, deze morgen worden we om half 6 opgehaald voor een 2-daagse trip naar Tortuguero NP. Onderweg veel uitleg van de gids, 3 luiaards gezien en door prachtige bossen gereden.Onderweg genoten van een heerlijk ontbijtje met veel vers fruit (ananas-papaya en meloen) en natuurlijk een bonengerecht wat tegen onze verwachting in erg lekker smaakt. Later deze dag loop ik met een Duitse dame te kletsen en ze laat me daar een scheet en zegt oeps sorry Ja mar jeden tag fruchstuck mit die bohnen daraus mit die bonen. Haha we lagen dubbel. De laatste 16 km offroad naar La Pavona waar we op de boot stappen naar het resort midden in de jungle. Een uurtje over een meanderende rivier voordat we daar zijn maar geen straf want WoW wat is het hier prachtig. Alle kleuren groen en een diversiteit aan planten zoals wij die nog nergens hebben gezien. Bij het resort staat Kevin, onze gids voor 2 dagen ons op te wachten. Niet te geloven, op palen boven water met houten paden een prachtige tuin met veel bloemen, vlinders, apen, papegaaien en allerlei andere vogels. Slangetjes, hagedissen, krabben , van die mooie blauwe, spinnen div soorten en maten teveel om op te noemen. Smiddags weer met de boot, alles hier met de boot want het is een soort of wetlands. Nu gaan we naar een dorpje, aan zee, een pad van 1,50 breed en 2 km lang en dit is de hoofdstraat. Daaraan zitten alle restaurantjes en winkeltjes, zelfs politiebureau, een soort of hippiedorpje, geen auto's, de mensen doen alles te voet of met de fiets en levensmiddelen ed worden vanaf de boot met een handkar verdeeld. Ook even over het strand, zwart vanwege de vulkanen. Verder deze middag relaxen want savonds de late turtle nesting Tour (22.00-0.00uur). En dit was een erg bijzondere ervaring. Het gaat hier om de green turtle, deze weegt 150-200kg en is 1.50m groot. Deze komen savonds het strand op om eieren te leggen, met hun achterpoten graven ze een gat van zo'n kleine meter diep en leggen daar zo' n 150 eieren in en bedekken dan alles weer met zand en lopen de zee weer in. Zo bijzonder om dit live te mogen meemaken (al wel eens op tv gezien). We hebben ze het strand op zien komen, werkelijk de eieren zien leggen en het bedekken van de eieren en weer naar de zee zien lopen en waren hier zeer van onder de indruk, zeer speciaal om hier bij te mogen zijn. Pas laat weer naar bed en morgen om half 6 op ja ja het zijn zware dagen maar zeer de moeite waard. Welterusten

• 04 Augustus 2016 - 06:36

Corine :

Bah bah ananas en scheten t moet niet gekker worden hihi
    Toch mooi om dat alles weer mee te maken. Have fun

• 04 Augustus 2016 - 07:43

Corine :

Kzie gin foto's

• 04 Augustus 2016 - 10:07

Karin Verhoeven:

Zoals bij de voorgaande reizen......het is weer net of ik er zelf bij ben. Sien, je bent 'n super reis reporter. Geniet verder.

• 04 Augustus 2016 - 10:13

Miranda Kools:

Zo te lezen al in de ban van dit bijzondere land!!Blijft altijd bij!xx