van Mount Isa naar Tennant Creek - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu van Mount Isa naar Tennant Creek - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

van Mount Isa naar Tennant Creek

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

18 Juli 2011 | Australië, Tennant Creek

Hello hello
Hier zijn we alweer ,wel snel nu maar hebben goede internetverbinding hier dus even van profiteren

Maandag 18 juli 25gr (sorry)
Nachts koelt het best af tot een gr of 11 maar als de zon doorbreekt zitten we zo aan een gr of 25
Vandaag een hele lange rit want we willen van Mount Isa helemaal tot Tennant Creek komen dat is zo'n 700km over de Barkly Hwy maar hier kijken ze niet op een paar honderd km.
Het is wel een variërend landschap van grasvlaktes- heuvelachtig bosgebied--het echte rode zand in allerlei tinten.
Bij Camooweal willen we naar Camooweal Caves NP maar helaas de weg is afgesloten omdat het veel geregend heeft de laatste tijd.
Veel mensen zijn teruggekomen nadat ze vast hadden gezeten of de banden kapot hadden gereden. Wij hebben wel geleerd te luisteren naar wat de locals zeggen over de wegomstandigheden dus niet doen dus.
Wij kregen wel de tip een guided rondleiding te doen bij Drovers Camp.
Een museum dat beheerd wordt door vrijwilligers meestal oud drovers. Een drover is een veedrijver die soms wel dagen-weken-maanden onderweg is om kuddes vee van A naar B te begeleiden. Ook in het droge seizoen trekken ze met het vee naar nattere gebieden en zo door naar de veemarkt dan blijven de koeien mooi aan de maat en krijgen ze er de volle prijs voor.Onze gids was Tom Green, een man van vooraan in de 70 die zeer boeiend kon vertellen hoe hij als 14 jarig jongetje al rondtrok met het vee voor $2 per week. En dat waren dagen van s'morgens 4 uur tot savonds.In het museum--een grote schuur-- waren alle oude gebruiksvoorwerpen uitgestald van tot meer dan 100jaar terug. Je moet dan denken aan zadels--tuig--wagens--potten--pannen--tassen--zwepen--stijgbeugels en veel foto's, ja te veel om op te noemen maar het was echt helemaal back in time.Dit was een hele leerzame onderbreking van de lange rit van vandaag. Tom gaat 30 juli ook naar de rodeo in Quamby en die staat ook op ons programma. Wij zijn door Tom uitgenodigd to share his campfire--leuk vooruitzicht.
Samen op de foto en bij afscheid gaf ie me een kus maar het moest natuurlijk op z'n Hollands 3x en de goede oude man moest er van blozen. lief he
We zijn nu in Nothern Territory

Ruud en Ellie; als jullie in de buurt zijn kunnen we een bakkie doen ha ha
Greet en Gerard; we moeten nog iets afspreken voor A'werpen
Annelies vd Klundert; leuk dat je meereist--welkom
Samantha;wat snel al weg hoe kan dat nu ineens?
Martha; is je huisje al aan kant
Ger; West-Australië staat voor de volgende keer op de rol
Jos en Marja;gelukkig geen agenda bij dus afspraak volgt nog
Corine; nog 3 days to go and than HOLIDAYYYYY
Patty-het is hier inderdaad GEWELDIG
Stef; proberen je strax weer te bellen xxx

Bye bye lieve mensen en erg leuk die reacties van jullie
dikke x John and Sien

• 18 Juli 2011 - 12:11

Joep:

Dat was inderdaad heel snel na de vorige keer. Schrijf maar veel over de zon, want hier is het K..

Grtn, joep

• 18 Juli 2011 - 12:32

Samantha:

Hoi,

Ja echt snel he.
    Had ineens een drietal brieven in mijn brievenbus zonder enig overleg. Misschien heb jij dat ook wel :-p

Groetjes.

• 18 Juli 2011 - 14:33

Maike En Kees:

Ha John en Sien ik lees wel dat het weer helemaal geweldig is. Misschien dat wij toch ook maar een keertje zelf moeten gaan kijken. Blijf lekker genieten en tot een volgend verslag.

• 18 Juli 2011 - 14:35

Corine:

snelle skippy`s bestaan ook ja, na deze werkdag nog 2 en een uitstapje dus dat komt goed, nu nog iets of wa zon......
    de roddels stuur ik wel prive anders is de ic dagen vd leg hahahah
    goed bezig john en sien en geniet van het vervolg, wij hebben met zijn allen ook niets anders te doen dan jullie volgen hahahahah
    greetzzzzzzzz x

• 18 Juli 2011 - 15:34

Ad En Jolanda:

Hoi, je schrijft sneller dan ik kan lezen, heb al een verslag gemist. Dus ga even achterstevoren lezen. Je hoort het wel als we weer bijgelezen zijn.

• 18 Juli 2011 - 15:40

Diana:

hidihowwwwwwwwwww

Gr diana

• 18 Juli 2011 - 16:09

BAS & MIRAN:

Begin nu toch wel jaloers te worden
    lijkt me geweldige trip
    Maar veel plezier en geniet ervan
    gr bas
    Hee lieverds!Wat n leuke verhalen uit Aussieland.Net of je der n bietje bijbent.Heel veel miles nog
    en veel plezier!Dikke kus van Miran!

• 18 Juli 2011 - 20:34

Ger:

Hoi John en sien,
    Bij ome Ad ben je altijd welkom. Wat een avontuur heb je weer mee gemaakt, die hoed staat hem goed, geniet van je vakantie. Gr ger

• 19 Juli 2011 - 05:00

Balder En Marjo:

Hoi John en Sien,

leuk om jullie zo te volgen, zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin en beleven van alles geniet ervan en nog heel veel plezier.

groetjes hier vanuit Goirle

• 19 Juli 2011 - 06:06

Ruud & Ellie Konings:

Hoi Sien en John,

We zouden graag een bakkie komen doen maar helaas, de afstanden zijn een beetje groot he. Jullie zouden reisgidsen moeten worden, zo smeuiig als jullie kunnen vertellen. Geniet ze.

• 19 Juli 2011 - 08:46

Désirée :

We hadden even wat bij te lezen, vandaar vandaag nog een reactie! Sien ben je daar "oude" mannen in verlegendheid aan het brengen? Groetjes DSQF

• 19 Juli 2011 - 19:51

Léon En Evelien:

Hallo Sien en John,
    Erg leuk om jullie verslag te lezen, zo rijden we dan weer over de Barkly H, en zijn in Tennant Creek. Jammmer dat jullie niet naar Comooweal konden. Maar wie weet komt dat nog eens een keer. Wij zijn druk aan het plannen...
    groetjes en hou ons op de hoogte
    Léon en Evelien

• 20 Juli 2011 - 09:04

Gerard En Greet:

Hoi Sien en John,

Echt leuk hoe jullie een reisverslag maken van jullie bevindingen. Echt TOP dat jullie ons hierin mee betrekken, echt grandioos. We worden helemaal mee getrokken op jullie reis.

Tot de volgende TRIP (waar naar toe)?
    We lezen het nog wel!!!!!!!!

Geniet er van, Gerard en Greet

• 20 Juli 2011 - 10:31

Karin Verhoeven:

dat zijn de mooiste momenten op reis:
    ontmoetingen met "locals"
    ik kijk al weer uit naar het volgende veslag.
    groetjes, Karin

• 20 Juli 2011 - 20:35

Hoi Sien En John,:

Alweer een mooi reisverslag.
    Niet het Wilde Westen maar het Wilde Down Under. Jullie verhaal over de drovers doet ons denken aan de film Australia (is het dus toch allemaal waar).
    Ik verwacht wel dat John bij de rodeo in Quamby een keer een lassootje werpt of iets dergelijks: we zien de foto's/filmpjes wel tegemoet.
    Zoals jullie hebben gehoord zijn we inmiddels de trotse grootouders van een keischôôn menneke geworden.
    Oók zijn naam Gijs vinden we keischôôn.

Groetjes van Opa Toine en Oma Lenny.

• 21 Juli 2011 - 07:51

JAN EN LEONTINE:

Hallo John en Sien.
    Hartelijk gefeliciteerd met defamilie uitbreiding>
    Nog een prettige voortzetting van jullie prachtige reis>
    Groetjes Jan en Leontine.

• 21 Juli 2011 - 17:46

Theo En Angelique:

Hee daar wat leuk jullie verslag
    Geniet er met volle teugen van
    groetjes Theo en Angelique xxx

• 21 Juli 2011 - 18:22

Les:

goed om te horen dat het wederom een geslaagde vakantie is en nog gaat worden..
    ik heb me net online ingecheckt en vertrek dan naar de zon, wel klaar met die regen ( al word er niet zon goed weer voorspelt in bcn )
    geniet ervan xx

• 21 Juli 2011 - 18:24

Les:

p.s. pap, hoeveel van die belachelijke hoeden heb je al kunnen scoren? ;)

• 23 Juli 2011 - 09:48

Jay:

Hoi John en Sien,
    Weer een leuk verhaal om te lezen! Jullie hebben het gelukkig goed naar jullie zin! Mijn ouders zijn gisteren aangekomen dus dat is ook erg gezellig! xx