Je hoort ze wel maar je ziet ze niet (cameraschuw) - Reisverslag uit Yorkeys Knob, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu Je hoort ze wel maar je ziet ze niet (cameraschuw) - Reisverslag uit Yorkeys Knob, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Je hoort ze wel maar je ziet ze niet (cameraschuw)

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

11 Augustus 2011 | Australië, Yorkeys Knob

Ja ja we leven nog en zijn lekker aan het relaxen hier aan de kust. Met af en toe ook weer een uitstapje want we kunnen het niet laten om toch zoveel mogelijk te zien van dit prachtige Skippyland. Het is dus zo, er zitten hier ontzettend veel vogels die de mooiste geluiden produceren en de prachtigste kleuren hebben maar het is al moeilijk om ze te zien, soms met heel veel geduld en als je ze wilt filmen of een fotoke wilt schieten dan zijn ze er al weg van vandaar bovenstaande titel.

Zaterdag 6 aug.24gr
S'morgens al om 8.30uur vertrokken want we willen vandaag naar Daintree NP en Cape TRibulation. En wat hebben we weer een fijne dag gehad, over de Cook Hwy en deze is geweldig--ikzelf vind hem mooier dan The Great Ocean Road. Aan de ene kant heb je namelijk de Pacific Ocean steeds vanaf verschillende hoogten en aan de andere kant de bergen. Aan de oceaan heb je dan steeds van die verlaten strandjes. Het is nu winter dus deze keer hadden we niet al die kleurenpracht van de bloesem maar wel alle tinten groen en nog meer die je maar kunt bedenken. Met de ferry over The Daintree river en als je die over bent sta je ook meteen midden Daintree NP---Prachtig regenwoud met een planten oh oh --heel groot en hoog en die planten--de meeste dan- zie je bij ons in de tuincentrums als kamerplant.We hebben een boardwalk (=aangelegd houten wandelpad dat door/over het regenwoud loopt zodat je de natuur niet beschadigd/beïnvloed) gedaan en al die geuren--kleuren en geluiden--GEWELDIG. Het regenwoud gaat over in the swamp--moeras,mangroven en doordat het waterpeil nu laag is zie je al de wortels van bomen en planten bloot liggen en dat geeft een bizar zicht. Dan naar Cape Tribulation--where the rainforrest meets the reef--dat is wel erg speciaal--je loopt door het regenwoud en opeens sta je op het strand, kaaischoon Heerlijk over het strand gewandeld want de zon is inmiddels doorgebroken -heel de ochtend bewolkt en miezerig geweest-. Veel stukjes koraalrif en de mooiste schelpen geraapt. Terug naar de ferry en toen we vanmorgen bij the Rex Look-out kwamen zag je geen hand voor ogen vanwege de laaghangende bewolking maar op de terugweg was het helder dus het uitzicht ,echt ja ja het wordt saai, maar was GEWELDIGGGGG We denken eraan om volgende week nog 1 keer terug te rijden naar Daintree want we vinden allebei dit toch wel een van de mooiste stukken Aussie.

Zondag 7 aug 25gr en regen
regen,regen,regen en even dachten we in Nederland wakker te zijn geworden maar helaas. We gaan naar Cairns want daar is altijd wel wat te beleven. Wat is Cairns toch een fijne relaxte stad, eerst naar de markt en heerlijke verse ananas en meloen gekocht en s'middags ja je zult het niet geloven, DE ZON en dan is het meteen heet. Over de esplanade gewandeld en het was erg druk, zondag vandaag en dan heb je daar met uitkijk over de zee en midden in de stad --een zwembad-- met eromheen een heel park--grasvelden, bomen, plaatsen om te barbecue-en en live muziek. Dus opa--oma--pa--ma and kids iedereen vermaakt zich daar. Het was fijn om daar te zijn en hebben daar lekker gezeten.

Maandag 8 aug 26gr
Vanmorgen een paar uurtje naar het strand en vanmiddag ook weer. Zal het nog maar even vernoemen hoe dat dan gaat--zwemmen--smeren--slapen--zwemmen--drinken--draaien--lezen--zwemmen-- o ja weer smeren- mensen kijken. Tussendoor lekker lunchen in ons appartement (www.villamarine.com.au) om de hoek en daar even uit de zon op de veranda zitten poeh poeh.
En sávonds een paar uurtjes geskypt met Corine en Karin, was gezellig, techniek staat voor niets, vreemd hoor dat dit allemaal kan

Dinsdag 9 aug 28gr
Zie Maandag 8 aug ha ha
en Ivon gefeliciteerd met je verjaardag---proost

Woensdag 10 aug 28gr
Vanochtend toch maar weer even de benen gestrekt en gaan wandelen door The Cattana Wetlands dit park is pas in 2009 geopend en aangelegd dus al de bomen en planten moeten nog aangroeien. Wederom veel vogels en vlinders gespot en heerlijk gewandeld, we waren daar met zijn tweeën alleen en s'middags weer naar the beach
Vanavond met onze Stef geskypt ja we hebben de smaak te pakken, onze Les heeft zich helaas niet aangemeld op skype--jammer

Donderdag 11 aug 27gr
WAAAAUUUUUUUW vanochtend heel het strandvet eraf gewandeld, (ja hoor ik heb nog wat laten zitten). Een paar km door Mossman Gorge gewandeld en het was helemaal wauw. Wat is het daar mooi--tropisch regenwoud en watervalletjes, alleen jammer dat meerdere mensen dat vonden want het was er nogal druk. Dan maar de lange track gedaan en toen werd het steeds rustiger--klimmen--klauteren- dan haken toch veel mensen af.Wat een prachtige natuur en weer veel vogels en vlinders (saai he) Het wordt voor jullie wel saai maar wij blijven ons erover verbazen wat de natuur voortbrengt. S'middags rijden we door naar Daintree, dit vinden wij wel zo mooi. Met de ferry en dan begint het sprookje. We gaan de Jindalba boardwalk doen, deze konden we vorige week niet vinden maar nu de kaart erbij en hoppa.
Heerlijk gewandeld en genoten maar helaas de cassowarry niet gezien--wel gehoord
Nou dit was het weer voor deze keer, zaterdag gaan we met een boot walvissen spotten en hier kijken we erg naar uit, dus word vervolgd
dikke x van dundee John and his wife

• 11 Augustus 2011 - 11:16

Frank, Eefje En Gijs:

Yes we zijn een keer als eerst!!!!
    Weer een prachtig verhaal. Geniet nog daar en veel plezier met walvis spotten!!!!! ik hoop dat jullie net zo veel geluk hebben als wij in Canada!!! Daar zagen we ze echt uit het water springen!

Dikke x Frank en Eefje en een dikke knuffel van Gijs

• 11 Augustus 2011 - 12:30

John En Helma:

jezus wat een natuur om van te genieten veel succes met walvis spotten en nog een prettige vakantie
    mooie foto's
    groetjes john en helma

• 11 Augustus 2011 - 15:46

Karin:

Wat was dat toch leuk om te "skypen".
    Het was gewoon net of ik ook in Australie was!
    En nu weer al die prachtige foto's en verhalen, Ja, hier in Gool genieten we erg mee met jullie.
    veel plezier zaterdag tijdens met de walvis-trip.
    Geweldig als je ze ziet, zooooo groot.Ook wij hadden geluk in Canada (net als Frank en Eefje) om ze te zien. In ons geval waren het de orca's. Dat was ons "WAAAAAAUUUUUW' moment.
    veel groetjes, Karin

• 11 Augustus 2011 - 16:50

Jan En LEONTINE:

hALLO SIEN EN JOHN.
    HIER EEN GOED BERICHT UIT GOIRLE.
    GONNY HEEFT VANMIDDAG DE UITSLAG GEKREGEN EN ALLES IS GOED.
    FEEST HIER.GROETJES
    jAN EN LEONTINE.

• 11 Augustus 2011 - 20:36

Corine:

da is ook zoveul voor mij...................... en geniet nog ff daar zo en zeker good luck met de vissen. wij komen niet verder dan anvers, maar wel gezellig met tante karin en michel
    tot skypesssssssss of what ever hahahaha
    greetzzz x

• 13 Augustus 2011 - 08:29

Jay:

Wat een leuk verhaal om te lezen. Geniet er nog maar even van want voor jullie is het ook bijna weer afgelopen. Ons pap en mam zijn gisteren weer aangekomen in NL. Vind het niet leuk dat ze weg zijn, maarja het moest er toch een keer van komen! Heel veel plezier met walvis spotten!!
    xxxxx

• 13 Augustus 2011 - 16:16

Nita Verschuren:

Go Jhon en Sien, ik heb er geen woorden voor. Sprookjes bestaan echt. groetjes nicht Anita.

• 13 Augustus 2011 - 16:26

Maruskja:

Tja ..... wat zal ik hier nog op zeggen. Wil straks zeker jullie fotoreportage zien want als ik alleen al de verhalen lees klinkt het mooi dus met foto's erbij moet het helemaal the Story of John & Sien worden. Geniet nog zoveel je kan!!
    Vandaag weer eens de plu opgehad.
    XXXXX

• 13 Augustus 2011 - 17:43

Anita:

Wat moet je hier nog van zeggen, wat een plaatjes, jullie kunnen zo travel
    agents voor australian worden. Een mooie aanvulling voor mensen die dit
    aardsparadijs nog wilen ontdekken.
    Wel ff sparen maar dan hedde ok iets.
    Dacht dat jullie dit weekend al terug kwamen. Have fun....

Gr. Anita xx

• 13 Augustus 2011 - 17:50

Anita:

Wat een plaatjes, jullie kunnen wel een travel agency beginnen, een goede informatiebron voor iedereen die nog van plan is om naar dit aardsparadijs te gaan. Ik dacht ff dat jullie dit weekend al weer terug kwamen, maar daar zijn jullie nog niet aan toe. Enjoy xx Anita

• 14 Augustus 2011 - 09:02

Désirée :

Hai mates,

Wij zijn inmiddels weer thuis, ik lees net pas jullie verslag. Geweldig he, al die kleuren, geuren, vergezichten. Geniet er nog maar even van, hier regent het op het moment! Maar waneer het goed is komt volgende week de zon. Volgende week zaterdag vieren wij de verjaardagen van de jeugd, ik weet niet hoe laat jullie aankomen. Maar als jullie nog wat energie overhebben zien we jullie dan!

Dikke kus Désirée

• 14 Augustus 2011 - 10:38

Floyd:

Hallo met Floyd ik heb net dit verslag gelezen op mijn iPod en het klinkt allemaal wel heel leuk hor ik hoop dat jullie er de laatste week nog van genieten maar da lukt wel denk. Ik mis jullie wel hor dus ik wil jullie met plezier uitnodigen in het regenachtige gool haha. : ] fijne vakantie nog en ik wil wel weten hoe het ging met de walvissen. Laterzzzzzz groetjes Floyd