Yorkeys Knob - Reisverslag uit Yorkeys Knob, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu Yorkeys Knob - Reisverslag uit Yorkeys Knob, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Yorkeys Knob

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

05 Augustus 2011 | Australië, Yorkeys Knob

Vrijdag 5 aug 24gr en bewolkt

Lekker uitgeslapen (tot 8uur) en toen werden we gewekt door het "lachen" van de Kookaburra en dat is echt een genot om naar te luisteren. Je moet dit eens opzoeken op youtube dan kun je je er iets bij voorstellen.
Vannacht heeft het veel geregend en gewaaid en het is heel de dag halen en brengen--van die tropische buien-- maar het blijft heel de dag bewolkt. Vandaag lekker naar zo'n grote mall geweest en wat geshopt hier en daar. Nee Les niets van Gucci gezien.
Verder lezen op onze veranda--drankje erbij--dutje doen.
Voor morgen is er ook bewolking voorspeld en dan moet het stilletjes aan beter worden met het weer. De temp is wel oke maar met een zonnetje is het toch gezelliger maar dat hoef ik niet uit te leggen denk ik zo. Dus morgen rijden we op ons gemak naar Cape Tribulation en Daintree en maar hopen dat we de cassowarie kunnen spotten. Zijn benieuwd hoe het er nu uitziet want de vorige keer waren we hier in januari en dan is het hier hoogzomer.

Nongka; een dikke proficiat met je verjaardag
Floyd; ben zo benieuwd naar jou verhalen van je avonturen in het oerwoud
Jack en Karin; als je zoveel km al ons gaat maken--1 voordeel- je hebt lang vakantie
Horst en Inge; heel veel plezier in The States en tot snel
Trix; geniet van je vakantie en hoop dat het weer meezit
oma Lenny; Gijs ziet er echt uit om op te vreten dus wij zullen er snel zijn na onze vakantie--geniet er maar lekker van
Betsie en Samantha; ik kom weer uitgerust op het werk hoor en kan jullie beide vervangen dus plan je vrije dagen maar ha ha
Wal en Ivon; ja wij zullen ze laten zwemmen al die riemen en schoenen- veel te duur
Corine; je hebt het maar druk met ons Joop en zat ze alweer op het terras, moet niet gekker worden met ons ma
Anja; bedankt voor je lieve reactie
Diana-Joep en Sterre; een fijne vakantie en geniet ervan want het vliegt om
Jolan-Ad en Jay; fijn dat jullie ook zo genieten op Skiathos
Angelina en Maar; de tasjes en portemonnees van kroko's zijn veel te duur--allang naar gekeken en daar zal het wel bij blijven
Karin; Naar Laura gaan we ook niet- morgen Daintree
Frank-Eefje en Gijs; alles oke met jullie en de kleine, John zal overmorgen wat foto's van ons stekkie erop zetten
Dre en Linda; het is hier ook zo schitterend dat ik niet uitgepraat raak
Wil en Regien;altijd leuk he om rare--kleurrijke vogels te bekijken of het nu in de natuur is of vanaf een terras achter een lekkere pint
Stef en Rosalie; veel plezier in Duitsland en geniet ervan--dikke x

Nou dit was ie weer voor nu maar we laten ons weer horen.
Nog 2 weken wat gaat de tijd toch snel, maar zal toch blij zijn als ik onze Stef en Les weer kan knuffelen want mis ze deze keer meer dan anders. Zal aan de hormonen liggen denk ik
love you xxx

• 05 Augustus 2011 - 10:36

Corine:

ow hormonen tsja dat heb je op die leeftijd....nee hoor je bent nog gewoon een jonge meid, klimmen klauteren kmters vreten, goed bezig. volgende keer iedereen mee nemen dan mis je niemand whawha kga zo een borreltje drinken met linda, gezellie. toedeloeeeee x

• 05 Augustus 2011 - 15:03

Annelies Van Gestel:

Hoi Sien enJohn,

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar mijn laptop had kuren en moest ik wachten tot Geert hem kon maken. Ik heb weer genoten van jullie verhalen, maar jullie liever als ik heel die kilometers rijden, maar ja, daardoor zien jullie natuurlijk wel ontzettend veel mooie dingen. Geniet er nog van, en nog een hele fijne tijd daar.
    Groetjes Annelies.
    p.s. Probeer 21 sept. wel vrij te houden.

• 05 Augustus 2011 - 17:14

Maruskja:

Wat geweldig om alle jullie avonturen mee te beleven en wat hebben jullie al veel meegemaakt. Het links rijden heeft John inmiddels natuurlijk allang onder de knie?!! Als dat maar goed dat straks back home. De tijd vliegt inderdaad voorbij dus geniet optimaal van de komende weken maar dat zullen jullie ook ongetwijfeld doen.
    Dikke kus XX

• 05 Augustus 2011 - 19:34

Karin Verhoeven:

Good luck met de zoektocht naar de
    cassowarie, anders kun je hem altijd nog in de "Cairns Tropical Zoo " gaan zien.
    Schijnt een erg mooie dierentuin te zijn.
    Sien, heb je al Uggs gespot? Is vast niet zo moeilijk als de cassowarie!
    groetjes, Karin

• 05 Augustus 2011 - 19:49

Karin Verhoeven:

Ja, hier uw Goolse reislijdster weer!
    ( ja, ik" lijd" letterlijk, want ik begin onderhand 'n tikkie jaoers te worden)
    al dat gezoek naar "tips" brengt mij ook in de stemming!
    De Zoo ligt in het plaatsje Palm Cove, zo'n 16 km.ten noorden van jullie paradijsje!
    Volgens de web site , helemaal geweldig!
    toedeloe!

• 05 Augustus 2011 - 19:59

Astrid:

Wat een mooie berichten, wat zal dat weer een mooie reis zijn. Wat ik lees aan jullie verslagen is dat het zo''n ander land is als dat wij kennen, andere natuur, afstanden, klimaat enz. Behalve dan de regen zoals in het verslag staat, daartegen kan niks op zaols in ons kikkerland. Wij hebben er weinig last van gehad, we hebben een weekje "" uitgerust"" in Fr.
    Nog veel plezier en geniet ervan.
    Gr as

• 05 Augustus 2011 - 21:37

Ruud En Ellie:

Hoi Sien en John.
    Onvoorstelbaar wat jul;lie allemaal zien en beleven. We nemen aan dat de reis weer heel goed uitgestippeld en voorbereid was. Jullie hebben al zoveel meer gezien van Australie dan wij en wij wonen er al 6 jaar. Maar ja, er zijn mensen die moeten werken he. Zo gauw als ons nw huis klaar is dan gaan wij ook eens wat rondreizen. Ik zal dan zeker bij jullie om de highlights komen vragen. We blijven genieten van jullie foto's en verslagen. Geniet ze nog daar. Hier es het fris en momenteel heel nat. Liefs, Ruud en Ellie.

• 06 Augustus 2011 - 13:36

Sander:

Leuk, die laughing Kookaburra!
    Ik heb inderdaad je advies gevolgd en ff op You Tube gekeken. Wat 'n gek zeg, die kwijkert!
    Volgens mij zoek je al snel iets waar je 'm s'morgens mee uit de boom kunt schieten.
    Niettemin wil ik er bij jullie één bestellen. (om kado te geven..)
    Nog veel plezier en iets beter weer!

• 07 Augustus 2011 - 21:37

Anita:

he Luitjes, kunnen jullie het allemaal verwerken die indrukkken van Austria.
    Het lijkt of jullie in een 8baan zitten van hot naar her. Geniet er nog maar van want hier is k weer.
    Have Fun en tot gauw xxxxxAnita

• 09 Augustus 2011 - 15:31

Desiree En De Rest:

Hoi hoi, heerlijk he al die oerwoud geluiden. Wij zitten op het moment in jungle van KL. We hebben het de afgelopen dagen ook wat rustiger aan gedaan. Morgen gaan we hier wat shoppen, donderdag nog wat bezichtigen en dan zit het er al weer bijna op! Maar goed, het is wel een leuke reis geweest! Geniet er van!

Groetjes en dikke kus vanuit KL

• 09 Augustus 2011 - 16:37

Joep:

We kijken nog steeds mee. Groeten vanuit een bloedheet en zonnig Turkije.

• 09 Augustus 2011 - 18:22

Corrie:

Ik lees dat deze vakantie je goed doet ,ik hoop dat je genoeg energie op doet zodat je mijn dagen ook mee opvuld haaaaaaaaaa maar geniet er maar van het is bijna voobij tot gouw
    groetjes corrie

• 10 Augustus 2011 - 14:26

Desiree:

Hoi hoi,

Heb net pas de foto's gezien. Eerder hadden we niet zo'n beste verbinding. Wel super hoor, ik denk dat we voor al die foto's maar eens een dagje moeten prikken, als we het tenminste in een dag redden. Nog een fijne week! Dikke kus, Desiree