het laatste verslag uit Australie - Reisverslag uit Yorkeys Knob, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu het laatste verslag uit Australie - Reisverslag uit Yorkeys Knob, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

het laatste verslag uit Australie

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

16 Augustus 2011 | Australië, Yorkeys Knob

Hallo lieve medereizigers
Ja ja het vliegt om, zo ben je de koffers aan het pakken om aan een groot avontuur te beginnen en zo ben je ze weer aan het pakken om richting Nederland te gaan.
Maar ook hier is het niet altijd rozengeur en wodka-lime en ik zal weer beginnen bij

Vrijdag 12 aug. 26 gr
Stranddagje maar het waait erg hard, we worden zowat gezandstraald dus gaan we lekker bij het zwembad liggen--hangen--slapen--lezen--eten--drinken--smeren. Ook even naar de markt in Cairns voor verse meloenen en ananas

Zaterdag 13 aug. 26gr
Yessss vandaag gaan we walvissen spotten, maar dit was een grote tegenvaller. De walvissen trokken langs en bleven niet op een plaats om hun capriolen uit te halen en dat was heeeel jammer. We hebben ze gezien ja maar daar is dan ook alles mee gezegd. Wel lekker een uur of 3 op de boot gezeten en flink verkleurd maar daar gingen we niet voor--toch?!.

Zondag 14 aug 26gr
We hadden al in mei een ticket geboekt van Cairns naar Melbourne vanwaar we weer naar Brussel vliegen, deze hadden we geboekt bij Tiger Airways een low-cost. Nou hadden we vorige week al wel ergens op de radio gehoord dat Tiger wel/niet mocht vliegen maar verder niet zoveel aandacht aan besteed. Maar zondagmiddag zeiden we tegen elkaar, we rijden toch maar even naar het vliegveld om navraag te doen en dat is maar goed ook. Tiger is helemaal uit de lucht gehaald en we moeten dus zelf voor nieuwe (uiteraard duurdere) tickets zorgen. Dit was snel geregeld maar je hebt er toch een gedoe mee.

Maandag 15 aug 26gr
Vanmorgen naar de Botanic Gardens en the Centenary Lakes geweest dit grote park ligt in het noorden van Cairns. The Centenary Lakes zijn 2 meren--en de ene is zoetwater en de andere is zoutwater. Wederom veel vogels--vlinders--schildpadden en vlinders gespot. Weer lekker gewandeld over the boardwalk en prachtige bossen alom. S'middags naar het strand en omdat het hard waait zijn er veel kitesurfers bezig en het is mooi te zien hoe de jeugd over het water gaat--het gaat heel hard en ze jumpen en maken salto's

Dinsdag 16 aug 27gr
Onze laatste dag in Yorkey's Knob dus lekker naar het strand nog even genieten van ZON--ZEE EN ZALIGHEID.
Vanavond de koffers gepakt en morgen naar Melbourne. Daar hebben we donderdag nog heel de dag om eea te zien en dan s'avonds 22.55uur Aussie tijd vliegen we weer via Doha naar Brussel waar we vrijdagmiddag om 13.00uur hopen te landen.

Eefje-Frank en Gijs; jammer walvissen niet goed gezien maar als het meezit willen we zondagmiddag Gijs komen bewonderen
Helma en John; bedankt voor jullie reactie, het is hier geweldig
Jan en Leontine; tof dat goede nieuws, hebben we weer een feestje gemist
Karin; met Stef ook nog geskypt--leuk he
Anita Verschuren; sprookjes bestaan niet maar soms komt het hier wel erg dichtbij
Marusjka;nou als het toch zoveel regent kunnen we wel een zondagmiddag prikken voor de foto's en films
Aniet;lijkt me wel wat een reisbureau, doe je mee??
Floyd; we zijn erbij op je verjaardag

WISTEN JULLIE DAT.......
-we deze keer een kleine 11.000km hebben gereden door dit prachtige Australië
-de WAUWS weer niet te tellen waren
-mijn reisschema weer goed in elkaar zat
-John de prachtigste foto's en films heeft gemaakt
-wij het heeeeel gezellig vonden dat er zoveel mensen met ons meegereisd zijn
-er deze keer Aussie's waren die aan ons vroegen waar/wat te zien/doen is
-wij weer een geweldige vakantie hebben gehad
-wij er ook deze keer niet over uitgepraat zullen raken
-wij er nog veel van zullen dromen
-wij het erg vinden dat deze fijne vakantie weer voorbij is
-wij blij zijn onze Stef en Les te zien
-wij ze meer gemist hebben dan verwacht
-jullie je bikini's--badpakken en zwembroeken klaar moeten leggen
-WIJ DE ZON MEEBRENGEN

-HARTSTIKKE BEDANKT ALLEMAAL VOOR DE LEUKE--LIEVE REACTIES EN TOT SNEL IN HET ZONNIGE NEDERLAND

DIKKE X EN DE GRTJS JOHN EN SIEN

• 16 Augustus 2011 - 11:52

Corine:

hej lang nie gezien zeg, ow ja vanmorgen nog ff bij gebuurt, skypen gezellie, goeie terug reis en tot vrijdag toedeloe x

• 16 Augustus 2011 - 12:22

Frank, Eefje En Gijs:

heej john en sien,

Wij willen jullie een goede terug reis wensen en we zien jullie zondag. Daar bellen we nog over!!!!! Gijs kan niet wachten om Ome john en Tante Sien te zien en wij natuurlijk ook niet!!

Dikke xen van ons drietjes

• 16 Augustus 2011 - 12:31

Karin Verhoeven:

John, wat 'n prachtige foto van jou op de boot.
    en jammer van de walvissen maar
    daar moet je gewoon erg veel geluk mee hebben. zowiezo met dieren spotten.
    'n goeie terugvlucht en alvast:
    "Welkom thuis"
    groetjes, Karin

• 16 Augustus 2011 - 13:34

Ad En Jolanda:

Ook voor jullie zit het er bijna op. Veel avonturen hebben jullie beleeft, dat is een ding dat zeker is. Een goeie reis terug en we zien en spreken jullie snel. Balen wij moeten morgen weer beginnen. En of je nou 1,3 of 4 of 6 weken vakantie hebt gehad, 't is altijd even...... dat het weer voorbij is. Maar 1 ding is ook weer een geruststelling, als je een uur aan de gang bent, is alles weer lekker gewoon, en ook daar is niets mis mee.

• 16 Augustus 2011 - 14:12

Annelies Van Gestel:

Hallo,

Leuke vakantie's zijn altijd snel om, maar als je terug bent, is het ook weer fijn om er op terug te kunnen kijken. Ik heb je verslagen met veel plezier gelezen, en ook de foto's zijn prachtig.
    Ik wens jullie een fijne terug reis toe.

Tot over een paar weken.
    Groetjes Annelies

• 16 Augustus 2011 - 15:31

Wal & Ivon:

Goeie en veilige reis terug,...tot ziens.

• 16 Augustus 2011 - 19:33

Desiree:

Hoi hoi wat balen van dat walvis spotten. Maar gelukkig hebben jullie wel heel veel andere mooie dingen gezien. Nou een goede reis terug, wij zullen weer blij zijn jullie te zien. Groetjes dsqf

• 16 Augustus 2011 - 20:19

Anita Sander Evi:

Goeie reis terug, we zien jullie. xxx

• 16 Augustus 2011 - 20:51

Rosalie:

Op de valreep nog een berichtje! Wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt! Zulke mooie dingen gezien en beleefd, jaloersmakend. Dit lezen jullie vast pas als jullie terug zijn, maar ik hoop dat jullie een hele fijne terugreis hebben gehad. Tot snel! Liefs, Rosalie.

• 16 Augustus 2011 - 21:37

Ellie Konings:

Hoi Sien en John.

Als wij over een paar jaar rond gaan trekken in australie dan komen we zeker bij jullie om advies vragen. Jullie zijn zo onderhand ""australian travel specialists"". Geweldig al die avonturen van jullie. We hebben meegenoten. We hopen dat jullie een hele goede vlucht terug naar nederland hebben. En ik kan jullie vertellen dat ik voor een paar weken in Nederland ben en het goede weer al meegebracht heb. Het is hier heerlijk genieten van de zon. Heel veel groetjes en geniet nog lekker na van alle belevenissen.

• 17 Augustus 2011 - 17:57

Eric & Lisette:

Hoi Sien & John,
    Met heel veel plezier hebben we jullie reis gevolgd. Wat gaaf zeg wat jullie allemaal mee hebben gemaakt.
    Een goede vlucht terug!
    Groeten,
    Eric & Lisette van den Nobelen

• 17 Augustus 2011 - 20:43

Maruskja:

Bedankt voor al jullie leuke reisverhalen; ik heb ervan genoten. Bon voyage en tot in Gool maar weer.
    XX

• 18 Augustus 2011 - 05:32

JAN EN LEONTINE:

Hallo john en sien.
    wij willen jullie een goede reis terug wensen en welkom in goirle.
    jan enn leintine

• 18 Augustus 2011 - 13:52

Mark En Maudje:

Hé John en Sien,
    Errug genoten van jullie reisverslag en mooie foto's.
    Een goeie reis terug en we lopen elkaar nog wel n's tegen 't lijf. doei doei.

• 20 Augustus 2011 - 10:50

Jay:

Wat een verhalen weer zeg! Jullie hebben echt een top vakantie achter de rug! Ik wil echt heel snel alle foto's zien als ik weer terug ben! En jullie natuurlijk ook. Geniet maar weer in het ¿zonnige? NL.

xxx uit Griekenland

• 24 Augustus 2011 - 18:11

Marja:

Hoi Sien en John... alweer lang thuis..
    ik heb net bij zitten lezen en de foto's bekeken.. want ik had de laatste afleveringen gemist... was zelf met vakantie..
    Wat ziet het er mooi uit zeg.. wat hebben jullie veel meegemaakt, gezien en gedaan.. we zijn erg benieuwd naar de verhalen.. Het zal weer wennen zijn in ons kille, vlakke Nederland.. Tot snel..
    Liefs Jos en Marja