Cobbold gorge - Reisverslag uit Sydney, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu Cobbold gorge - Reisverslag uit Sydney, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Cobbold gorge

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

04 Augustus 2011 | Australië, Sydney

Woensdag 3 aug 25gr
Om 8uur op pad want moeten vanuit Forsyth nog 42km off road rijden om bij de Gorge te komen voor de tour van 10.00uur. Een mooie route door bergachtig gebied met diepe dalen en weer omhoog joepieeeeeee
WAUW WAUW WAUW WAUW
zoiets heb je nog nooit gezien. Eerst met de 4wd bus op pad en dan een wandeling naar de top van de Gorge. Was heerlijk, een easy walk en onderweg veel uitleg over planten--dieren--abby tekeningen en het ontstaan van de Gorge. En dan zijn we boven en kunnen over de Gorge uitkijken diep--hoog--ver--mooi wauwwww.
Dan naar beneden en met een bootje door de Gorge varen--deze is 600m lang.
Op sommige plaatsen is het maar amper 2 m breed, kraakhelder water, veel vissen gezien en ook weer de zoetwaterkroko (freshey's) en vlinders. Hoge rotswanden maar mooi glad uitgesleten door miljoenen jaren--en wat een rust ohhhhhhhhhhhh is niet te beschrijven dus probeer er foto's op te zetten. Dit was weer een hoogtepunt van deze reis.
We slapen in Ravenshoe vanavond en hier is het gedaan met de outback--alles is hier erg mooi groen en de afstanden zijn nu maar kort. Het is hier vanavond verekkes koud 10gr, Ravenshoe is het hoogst gelegen stadje van Queensland

• 04 Augustus 2011 - 13:01

Diana:

klinkt weer goed war!!

gr diana

Wij hebben onze koffers ook gepakt en gaan morgen naar de 45 graden ....