Van LA naar Flagataff - Reisverslag uit Flagstaff Addition, Verenigde Staten van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu Van LA naar Flagataff - Reisverslag uit Flagstaff Addition, Verenigde Staten van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Van LA naar Flagataff

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

11 Juli 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff Addition

Maandag 8juli
Hier dan ons eerste verslag vanuit Amerika. De reis ging erg goed, duurde wel lang maar alles verliep vlotjes. Hier waren we zo door de douane, geen controle , als je maar eerlijk invult dat je wapens,etenswaren en drugs bij hebt gaat het soepeltjes.De auto hadden we ook zo onder ons kont dus gassen maar. voor de autoliefhebbers een Nissan Roque SUV.Maar voordat we LA uit waren dat duurde wel even maar maar wat een volk op de been, 4 rijen dik beide kanten op. En hier rijden we dan weer John en Sien uit Gool en dan zie je borden voorbij komen die we alleen maar van tv kennen zoals San Bernandino, Universal studio,s ,Las Vegas, Sunset blvd.Langzaam komen we dichter bij Palm Springs en dit is ook midden in woestijngebied dus bloody hot en heel apart. Rond 18.00uur waren we in Palm Springs bij ons eerste hotel van deze USA reis. Marilyn Monroe stond ons al op te wachten, die is hier geboren. Hapje eten, douchen en naar bed want we waren al 24 uur wakker op een paar hazenslaapjes in the plane na dan.

Dinsdag 9 juli 30gr
Heerlijk geslapen of zeg maar in coma gevallen en vandaag naar Joshua Tree NP
Eerst naar het visitorcentrum en dan met een route op pad het zal hier vandaag tot 44gr worden en dat is echt ongelooflijk heet want je kunt echt nergens uit de zon dus zweten,heel veel drinken en toch ook wat wandelingen gemaakt. Scull Rock,Barker dam en Jumbo Rock zijn wat prachtige rotsformaties die je hier te zien krijgt. En dan die Joshua trees echt heel apart je ziet ze ook bijna nergens anders dan hier en het zijn er nogal wat. Sowieso heel de planten en bomen die je hier ziet zijn speciaal maar dat zullen later de foto,s wel vertellen. Erg mooi allemaal maar erg droog en heet. Later de dag rijden we Arizona in over de Colorado rivier en hier krijgt de natuur al een ander gezicht. Wat groener en hele grote cactussen zoals je die in de westerns ziet. De bergen veranderen ook van vorm en gesteente. We willen vanavond in Prescott slapen want de plaats die ik had uitgezocht was niet zo, daar liep nogal wat gajes rond dus maar verder. Maar onderweg halt zegt de sheriff. We konden niet meer verder omdat afgelopen week in dit gebied een flinke bosbrand is geweest waarbij 19 brandweermannen zijn omgekomen en het gebied was nog niet vrijgegeven. Vandaag was ook de uitvaart voor die mannen en alle vlaggen hingen half stok, grote impact hier. Dus de sheriff had een alternatieve route voor ons, ja ja dirt road van 20 Miles en dat is wat wij het leukst vinden. En gaaf was ie erg mooi en rustig maar het betekende wel veel langer onderweg en dus pas laat in ons hotel. Maar wij hebben weer genoten.

Woensdag 10 juli
Vandaag 1 jaar geleden dat ons Jolan is overleden wel mee bezig geweest.
Vanmorgen is het wat bewolkt maar de temperatuur is oké, niet zo heet als gister maar in de loop van de dag komt onze koperen vriend en is het weer very hot. Eerst gaan we naar Montezuma Castle. Dit zijn woningen hoog in de grotten. Heerlijk relaxte hier en John heeft prachtige foto,s van wilddief gemaakt, rode vogel, een fluimt squirral en een gewone eekhoorn. Dan op weg naar Sedona en hier veranderd het landschap enorm, ja ja onze eerste wauw. Door het Red Canyon district oh oh wat hier voorbij komt dat kennen wij alleen van de plaatjes en tv. We hebben wat gewandeld, zitten genieten van de prachtige uitzichten en zitten nu in Flagstaff. Hebben net een flinke onweersbui gehad dus dat frist de zaak wel lekker op hierzo en wij zijn vandaag op tijd gestopt met rijden om lekker te relaxen want waar heb je anders vakantie voor? Morgen willen we vroeg op pad want The Grand Canyon staat op het program, probeer nu ook al wat foto,s mee te mailen en hoop dat het lukt

• 11 Juli 2013 - 03:41

Diana:

Halloa,

Klinkt weer goed.....zo een lekkere start.

Gr. Diana

• 12 Juli 2013 - 13:08

Regien:

O wat heerlijk om de verslagen te lezen , en mooie foto,s te zien . Geniet er erg van en jullie ook zie ik . Heel veel gr uit Goirle