van Springsure naar Mount Isa - Reisverslag uit Goirle, Nederland van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu van Springsure naar Mount Isa - Reisverslag uit Goirle, Nederland van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

van Springsure naar Mount Isa

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

17 Juli 2011 | Nederland, Goirle

Hallo lieve mensen allemaal,
Heel erg gezellig om al die reacties te lezen en hier dan weer het vervolg.

vrijdag 15 juli
Maar 13 gr vandaag en heeeeel veel regen maar we moeten vandaag heel veel km maken dus..... Maar als het zonnetje schijnt ziet het er toch even wat gezelliger uit.
We hebben een mine-tour gedaan in Rubyvale waar saffieren worden gewonnen. De blauwe saffier is de meest bekende onder ons, maar deze steen is er in alle kleuren van de regenboog en nog meer.Was interessant om te horen/zien hoe men vroeger en tegenwoordig de saffieren boven de grond krijgt. s'middags na de picknick op route en we gaan nu echt de out-back van Queensland in. We rijden over de Capricorn Highway richting Longreach en onderweg komen we de echte cowboys tegen--steken hier gewoon voor je auto de weg over-- met een hele grote kudde cows, opgedreven door een stuk of 10 honden-mannen op quads en mannen te paard stoer hoor.In Alpha, een koffiestop en raken aan de praat met het vrouwtje van het visitor-centre. Krijgt John (helemaal happy) een stuk versteende boom van 256 mlj jaar oud.(ze moet d'r oude rommel toch aan iemand kwijt!!) Ja zegt John, Sien dat is leuk voor bij de vijver hm hm. Nou voordat wij met onze tour klaar zijn kan ik hier een huis bouwen want er liggen al wat schône stenen achterin de auto.

Zaterdag 16 juli
Ja blauwe luchten-zon en 23gr
Vanmorgen opgestaan met flink wat spierpijn maar verder een geweldige dag gehad.
Op weg naar Winton weer genoten van de prachtige vergezichten. We rijden off-road vandaag zo'n 250km met een geweldige route voor een deel door Bladenburg NP en naar Lark Quarry Conservation Park.
In Bladenburg NP schieten we maar niet op zoveel wild-life valt er hier te spotten, we zien oa heeeel veel kangoeroes-kuddes kamelen--heel veel kuddes koeien en die biefstukken zien er zo leuk uit--ze kijken je aan met van die droelerige ogen en ze hebben flaporen en blijven gewoon voor je auto staan en kijken je aan alsof ze zeggen---wat komen jullie hier in godsnaam doen?--
Zien geregeld de wedgetailed eagle vliegen, de pied butcherbird-de australian busterd en de magpie lark en de crimson rosella (ja Wil en Regien allemaal uit jullie boekje).
Uiteindelijk moeten we flink gassen anders zijn we niet op tijd voor de laatste guided tour bij Lark Quarry.
Lark Quarry is de enigste plaats op deze aardbol waar ze de voetstappen hebben van dinosauriers die hier 95 mlj jaar geleden leefden.Nou dit was wel heel speciaal, raar om daar te kijken naar het verre verleden, er waren erbij die op grote voet leefden. De gids Vern kon het ook heel mooi overbrengen en we hebben daar een lange tijd rondgelopen en waren er beiden van onder de indruk.
Stef we hebben veel foto's gemaakt speciaal voor jou x. Toen terug over dirt-road naar Winton, nou dat is me en avontuur geweest. Op de lager gelegen gebieden lag heel veel water en de grond is nogal rood en kleiig hier, dus slibberen van links naar rechts en terug yeh yeh yeh.
De auto ziet er niet uit moet door de wasstraat maar gaaf dat het was.
Dit is toch wat wij zoeken in Australië, overal die overweldigende natuur om je heen en het genieten van de geluiden van dieren en vogels en de ....stilte.

Zondag 17 juli zon 25gr
Vandaag flink wat km gemaakt maar dat is niet erg met dit mooie weer en uitgestrekte steppes. Sorry ik wrijf het er wel veel in he )
Langs deze ellenlange wegen kom je steeds de borden tegen met oa de volgende teksten--don't sleep and drive--take a rest and refresh--survive this drive-- Dus we leggen geregeld aan om de benen te strekken,drinken. In Cloncurry is the stockmen's challenge and campdraft dit weekend en we pikken nog mooi de laatste finales mee. Het is een behendigheids-wedstrijd, eerst moet de cowboy of cowgirl een koe afzonderen van de kudde,doorvoeren naar een grote ring en daar om 2 pionnen met koe en paard een rondje maken,een jury beoordeeld dan op stijl en tijd. Nou ze zijn er erg handig mee, in het zadel geboren denk. Dan door richting Mount Isa, door de Mount Godkin Range, een erg bergachtig en rotsachtig landschap en steeds weer een verrassing wat voor geweldige uitzichten je voorgeschoteld krijgt als je boven op een bergrug komt. Ook zien we hier de anthills weer verschijnen, deze zijn nog aan de kleine kant maar wij weten dat ze wel tot meters hoog kunnen worden. Ook ocharm komen we hier die eenzame fietser tegen, bepakt en gezakt en maar zwoegen tegen de berg omhoog in die hete zon (had ie maar voetballer moeten worden) en John geeft nog maar wat gas bij. joehoe
Een km of 50 voor Mount Isa nemen we de afslag naar Mary Kathleen ruïnes. Alleen de weg ernaartoe is al een avontuur op zich--dirt road--hobbel de bobbel-Johnny heeft het er warm van---SPANNEND
Dit is een klein spookstadje bij een uraniummijn, met een hele hoge afgraving, een helblauw meer en mijnen waar je ook in kunt maar dit hebben we niet aangedurfd. Het is allemaal in the middle of nowhere

Les ik heb goed opgelet he zelf de foto's erop gezet x
Erica; veel suc6 met de A4D en hopelijk hou je het droog
Maar en Angelina; Dundee's zat gezien maar de kroko's komen nog
Dre en Linda;hulplijn--wat betekent capricorn?
Patty; leuk dat je meereist
Jos en Marja; hebben jullie al herfstvakantie dan???
Thijs; met plezier en lol zit het wel goed maar vooral genieten
Lenny en Toine; Toine gefeliciteerd en het kleinkind laat wel lang wachten. Zeggen jullie tegen ma dat we al verschillende keren hebben geprobeerd te bellen maar het lukt niet??!!
Wal en Yvon; ruimte genoeg hier om te quatten
Kim; dikke x terug
Jack en Karin; nog proficiat en een fijne vakantie
Jan en Leontien; hoop dat alles goed is met Gonny?? dikke x
Karin; geniet maar lekker verder met ons
Betsie; veel plezier in de toko
SDQF; ga zo meteen jullie verslag lezen--geniet nog verder
Ad en Jolan; een hele fijne vakantie en geef ons Jay een dikke x

heel veel grtjs van outback John & outback Sien xxx
see you next time

• 17 Juli 2011 - 09:27

Ruud & Ellie Konings:

Hoi Sien en John,

Wat een prachtige verhalen zeg. Jullie hadden schrijver moeten worden. Kunnen jullie nog geld mee verdienen voor een volgende reis. Geniet van al het moois. Is voor veel mensen in nederland denk ik niet te bevatten hoe groot australie is.
    Heel veel groetjes en we blijven jullie verhalen volgen.

Doeiii, Ruud en Ellie, Tasmania

• 17 Juli 2011 - 09:28

Jay:

Hoi Sien en John,
    Wat een verhaal weer zeg! Leuk om te lezen. Jullie zien heel veel leuke dingen en maken veel mee. Zorg wel dat de auto gewassen is voor dat jullie m terug brengen haha. Ik zit nu op kantoor en verveel me een beetje! Maarja, vrijdag komen ons pap en ons mam dus dat wordt vast heel gezellig! Veel plezier nog en maak mooie foto's! Ik wil ze wel zien als ik terug ben hoor.
    Xx

• 17 Juli 2011 - 09:52

Corine:

wat een verhalen zeg, ge kunt een buukske schrijven denk........
    ik zal vanmiddag een borreltje drinken op jullie vakantie ennuhhhh proost
    have fun en greetzzzzzz x

• 17 Juli 2011 - 09:57

Karin Verhoeven:

hier de hulplijn uit Gool:
    tropic of capricorn =Steenbokskeerkring
    tropic of Cancer is kreeftskeerkring!

verder heb ik genoten van je verslag.
    en wat 'n prachtige foto's, vooral van dat blauwe meer.

veel groetjes, Karin

• 17 Juli 2011 - 10:18

Jan En Leontine:

wat een genieten voor jullie.
    en sien mooie verslagen van jullie reis.
    we kijken al uit naar het volgende verslag.
    vele groetjes van jan en leontine.

• 17 Juli 2011 - 10:57

Dré En Linda:

Hallo Sien en John,
    leuk verslag weer, hebben van deze kant weer mee genoten.
    Hulplijnvraag: wat is een capricorn?
    Nou Sien en John dat is het 10e astrologische teken in de dierenriem; oftewel de steenbok (ahum!)
    Heel veel plezier nog en tot het volgende verslag!
    Groetjes van de Paymannekes

• 17 Juli 2011 - 11:21

Joep En Diana:

Het ziet er wild en ruig uit daar. Maar geen kroko's, dus daar zit ik op te wachten.

Grtn, joep

• 17 Juli 2011 - 11:45

Diana:

hoe zo er veel in wrijven.........:)
    ik zeg er gewoon niets over whhahahah

gr x

• 17 Juli 2011 - 12:56

Annelies V.d.Klunder:

Hoi Sien en John

Ik hoorde op de verjaardag van Toine dat jullie op vakantie zijn in AUstralie en dat jij Sien zulke mooie reisverslagen kan maken, vandaar dat ik een beetje nieuwsgierig ben geworden en gaan zoeken op internet en gevonden.
    Inderdaad ze hebben niet gelogen, het is prachtig om te lezen. Wat een mooie natuur en zo groots en uitgestrekt. Geniet nog lekker en ik blijf jullie volgen.

Groetjes uit Veghel

• 17 Juli 2011 - 14:50

Toos:

Hoi Sien en John,

Machtig mooi om jullie verhalen te lezen.
    jullie genieten, dat straalt er vanaf.
    superrrr

Groetjes

• 17 Juli 2011 - 15:17

Eefje:

heej john en sien,

Weer een prachtig verhaal!!!! We kijken weer uit naar jullie volgende avonturen!!!!

Groetjes xjes frank en eefje

• 17 Juli 2011 - 18:01

Samantha:

Weer een verslag, leuk!

Krijg telkens een mailtje op mijn telefoon als je iets online zet. Zal ik wel ooit gedaan hebben :-)

Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben en ik hou het in de gaten.
    Geniet ervan he!!!

Groetjes Sam.

ps: 1 september moet ik met die opleiding gaan beginnen en wordt ik gewoon op de I.C. weg geplukt naar F1 :-( :-( :-(

• 17 Juli 2011 - 18:12

Martha :

Hallo Sien sorry dat ik zo laat reageer ,maar je weet het druk in de verbouwing
    Leuk te lezen dat jullie het zo leuk hebben daar heel veel plezier samen en tot de volgende keer gr Martha

• 17 Juli 2011 - 19:56

Horst En Inge:

Haaidie
    Het is weer gaaf om jullie te volgen.
    Erg leuk om te lezen.
    Op naar het volgende verslag.
    Groetjesssss

• 17 Juli 2011 - 20:03

Ger (Gerrie):

Hello John en Sien,
    Wat gezellie om jullie verhalen te lezen. Je ziet veel in een betrekkelijke korte tijd, veel veilige mijlen en geniet down under. Als je naar W-Aussie gaat en je het geen slaapplaats dan kun je bij me oom en tante langs!!
    Groeten Ger

• 17 Juli 2011 - 20:36

Jos En Marja:

Hee genieters... mooie foto's en wat heb je al veel gezien.. en nog maar net begonnen. Wij hebben nog geen herfstvakantie... we wachten tot het echt zomer wordt... dat is meteen een reden om onze lunchdate een weekje op te schuiven... maar je hebt vast je agenda daar niet bij... komt later nog wel. Veel succes daar KM vreters.. ;-)

Groetjes Jos en Marja

• 18 Juli 2011 - 06:31

Sjef:

Hoi Sien en John,

Wist niet dat je zo goed reisverslagen kon schrijven. Ik zie wel dat het weer een geweldige vakantie is. Geniet er nog van en nog veel foto's maken!

groetjes Sjef

• 18 Juli 2011 - 07:37

Patty Vaes:

Hey Sien en John,
    Wat een prachtig verslag maken jullie iedere keer, zo is het net of dat ik erbij ben! Het moet wel ongelooflijk mooi zijn om downunder te vertoeven, ik wens jullie nog kei veel plezier en ik lees lekker jullie verslagen ( er zullen er nog wel veel volgen) tot het volgende verslag!
    liefs Patty

• 18 Juli 2011 - 10:34

Stef:

Gaaf hoor, vooral die dinoafdrukken natuurlijk :). Maar jullie hadden gebeld zag ik? ik was niet bij mijn telefoon,nu wel maar ik ga natuurlik niet terugbellen want dat kost kapitalen!x

• 18 Juli 2011 - 15:44

Ad En Jolanda:

Zo nu zijn we weer bijgelezen. Mooie foto's en leuke verslagen Sien.
    Je weet het, we zijn ook zo weg en weet niet of we tijd en zin hebben om te internetten, dus nog heel veel plezier en misschien hoor je nog wat ons, anders tot over een week of drie.

• 19 Juli 2011 - 08:43

Désirée :

Hoi Hoi,

Wat leuk weer wat te lezen, hebben jullie bij Quatar al extra bagage gereserveerd voor al die stenen? Wij vinden het overigens ook wel leuk om wat Australische stenen bij de vijver te leggen, dus sprokkelen maar! Groetjes SDQF

• 23 Juli 2011 - 07:11

Floyd:

Zozo dat is leuk geniet ervan gelukkig hadden wij vertraging met het vliegtuig anders kon ik het niet aflezen nou de volgende maar.
    Laterzzzzz