van Tennant Creek naar Mataranka - Reisverslag uit Darwin, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu van Tennant Creek naar Mataranka - Reisverslag uit Darwin, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

van Tennant Creek naar Mataranka

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

23 Juli 2011 | Australië, Darwin

Eindelijk weer een internet café gevonden dus hier weer wat te lezen voor jullie

Dinsdag 19 juli. 25gr
Vanmorgen vroeg opgestaan want we hebben een lange dag voor de boeg. Het is nog wat frisjes en er staat veel wind.
Maar eerst over de Stewart Hwy naar Devils Marbles (en wat een grote knikkers heeft die duivel, nu wil ik de rest ook zien)wat een fraai natuurverschijnsel toch weer--ronde rode stenen en die zijn door miljoenen jaren heen ontstaan doordat door de bovenste granietlaag water stroomt en afslijting volgt d.m.v.. het water--de wind en warmte daarom zijn ze zo rond.. Fascinerend om daar rond te lopen, weer terug naar Tennant Creek en hier lopen veel Aboriginals door het stadje. Ze schooien om sigaretten en geld voor drank en sorry dat ik het zeg maar ze zijn zoooo lelijk en ze ruiken ook niet aangenaam. In Tennant Creek even onze huishoudpot proberen te spekken door goud in de mijn te zoeken . Maar we moeten gewoon over 4 en 1/2 week terug naar Gool want het loont niet. Dan door naar de Pebbles (Kunjarra)dit is een ontmoetingsplaats voor de vrouwelijke abbi's en hier worden nog ceremonies en dansen uitgevoerd. Een Devil's Marbles in zakformaat. En dan ja dan gaan we weer km vreten want we willen vanavond in Mataranka slapen over de Stewart Hwy (zo'n kleine 600km) GASSEN. Maar met Placebo-Radiohead- Marvin Gaye en Jamie Woon keihard aan en meelallen schiet het lekker op. De Stewart Hwy gaat van Darwin naar Port Augusta in South Australia en is 2700km lang. Hier kom je veel roadtrains tegen en deze moet je ook passeren. Als je zelf het overzicht niet hebt dan knippert de train voor je 2x met zijn rechtersachterlicht en kun je passeren.(gentlemen) Roadtrains kunnen tot 53m lang zijn-4.6m hoog en 2.5m breed. We hebben ook speciale transporten gezien en die zijn 7m breed dan moet je echt aan de kant. VANDAAG IS GIJS GEBOREN--ZOON VAN ONS EEFJE EN FRANK EEN DIKKE PROFICIAT VOOR VERSE PA EN MA EN OPA EN OMA DIKKE XXX

• 23 Juli 2011 - 17:02

Maruskja:

Hoi luidjes,

Het is niet te bevatten wat jullie allemaal meemaken!! Dat is wel wat anders dan hier in herfstsferen in Gool zitten en de Tilburgse Kermis bezoeken! Rijd jij ook Sien of is John de km-vreter?
    We genieten volop van jullie story's.
    Veel fun nog en tot het volgende verslag.
    Dikke kus. X