van Cloncurry naarRelaxen in Karumba - Reisverslag uit Karumba, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu van Cloncurry naarRelaxen in Karumba - Reisverslag uit Karumba, Australië van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

van Cloncurry naarRelaxen in Karumba

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

04 Augustus 2011 | Australië, Karumba

Zondag 31 juli 27gr
Over de Mathilda Hwy (400km) naar Karumba aan de golf van Carpentaria, lange wegen met aan beide kanten de Savannah en erg veel eagles gespot. Bij Normanton gaan we the wetlands bekijken en weer heel veel vogels maar helaas pech vandaag---een lekke band-- Papieren erbij want waar ligt/zit alles maar Johnny "the handyman"had het zo gefikst dus weer op route. Het is zondag vandaag dus kunnen de band morgen pas laten maken. Want we gaan hier echt niet op pad zonder een goede reserveband. We komen toch s'middags nog op tijd in Karumba aan want je hebt hier een van de mooiste sunsets. Nou en mooi was ie ohhhhhhhhhhh heel die kleurenpracht in de zee zien zakken WAUW.....
Zaten bij een restaurant op het terras en keken zo uit over de golf en hebben daar heerlijk gegeten. John heeft de heerlijkste visschotel ever gegeten--krab--garnalen--oesters- inktvis en barramundi.
Hoop dat morgen de band gemaakt kan worden anders moeten we hier toch nog 1 dag langer blijven en ik weet niet of we dat wel overleven.

Maandag 1 aug 27gr
Om 8.15uur al bij de garage maar de band was zo slecht, kon niet meer gemaakt worden, is ook i.v.m. verzekering enzo. Dus na gebel over en weer, er moet een band uit Cairns komen, 800km verderop en die is er pas dinsdagmiddag zo rond een uur of 12. Ja ja heel vervelend nu moeten we heel de dag aan zee zitten--liggen--hangen en moeten we vanavond weer gaan eten op dat terras dat uitkijkt op die mooie sunset dat is toch wel balen of nie dan?
We hebben nu een cabin, mooi in het groen--de straat oversteken en we zitten aan zee- Het blijft behelpen, maar ja wat moet dat moet en het is nu zo'n 30gr poeh poeh

Dinsdag 2 aug 27 gr
Eerst nog even langs het strand gewandeld en veel mensen zijn aan het vissen--en we zien dat er een rog binnen wordt gehaald- voorzichtig, want aan die lange staart zit een giftige pin (daar weet/ of niet meer onze Steve alles van)
Om 10 uur zijn we bij de garage en de band ligt al klaar en om 10.15 is ie gemaakt. Je zou zo zeggen weer op route maar nee hoor het duurde uiteindelijk nog tot 12.15uur dat we eindelijk een fax hadden van Hertz dat ze de band betalen. BUREAUCRATIE--zo heb je maandag een tuttebel aan de foon--ze geeft haar naam en foonnr--en zegt--bestel een band, bel mij terug en ik regel dat het betaald word. Bel je dinsdag terug dat de band geregeld is en er betaald kan worden zegt die tuttebel--heb je gister helemaal niet aan de lijn gehad. Maar goed dat Ron van de garage zo kalm bleef-- en uiteindelijk met John samen alles goed geregeld hebben.
Dus wij op weg over de Savannah Way naar Georgetown>>>Forsyth
The Savannah Way is nog langer dan the Stuart Hwy namelijk 3700km en gaat van Cairns (oost) naar Broome (west) Skippyland.
Zo is ons verteld maar ik kijk het nog even na!!Morgen gaan we een tour doen door the Cobbold Gorge ( dit op aanraden van Leon en Evelien) dus we zijn erg benieuwd
In de cabin drinkt John een pilsje en dan gaan we op zoek om iets te eten--staan wat te twijfelen op de kruising en de politie achter ons--god weet waar ie zo snel vandaan kwam--STOP en wat denk je ja ja BLAZEN--alcoholcontrole om 17uur s'middags in nowhereland-- maar alles oke dus gaan met die banaan het moet nie gekker worden hierzo

• 04 Augustus 2011 - 13:10

Corine:

ik zeg doen..........

• 04 Augustus 2011 - 16:00

Jack En Karin:

Groetjes vanuit Frankrijk.
    Wij fietsen veel . Niet de kilometers die jullie maken maar toch een endje.
    Blijf genieten daar !!

• 04 Augustus 2011 - 17:40

Corine:

o ja may en balder zijn weer oma en opa geworden van een kleindochter dena, ist kindje van randy en zijn meissie, ook leuk toch grgrgrgrgrgr x

• 05 Augustus 2011 - 14:39

Sander:

Ja, ja mooi allemaal. En wij maar een potje biljarten met achter - uitzicht op d'n Bernie, en voor - een gools terras in een avondzonnetje...

• 05 Augustus 2011 - 15:47

Martha :

He jullie daar ,jezus wat hebben jullie een mooie vakantie ,jammer dat er altijd iets moet gebeuren .maar ja als dat alles is de band ,daar kun je nog me leven niet dan Sien- Jos heel veel plezier gr Martha