Grand Teton NP - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu Grand Teton NP - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Grand Teton NP

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

16 Juli 2013 | Verenigde Staten, Jackson

Maandag 15 juli
Op weg naar Grand Teton rijden we op hoogte, veel prairie hier met hier en daar een grote ranch. Veel hertjes onderweg en zien dat men hier in eigen land ook veel rondtrekt want bij elk huis staat een mega camper zo groot als bij ons de BBA bus. Alles is hier trouwens big bigger bigst , bord eten, glas drinken, auto's, campers, mensen allemaal megagroot. In Pinedale bezoeken we het museum of THE mountain man, echte mannen die hier vroeger in de bergen leefden en hun kost verdienden als pelsjagers, ze hadden goed contact met de indianen en daar leerden ze nieuwe technieken van en ruilhandel. De mooiste vachten van dieren zoals wolf, beer, buffel,otter, mountain Lion en bevers prepareerde zij met de middelen die ze voorhanden hadden. Mooi opgezet museum met veel authentieke spullen uit die tijd en ik kan je vertellen, ze hadden het niet makkelijk, maar gaaf om te zien. Ook veel kledingstukken van leer en bont en indianenkleding met allerlei kraaltjes en steentjes die ze met beperkte middelen in elkaar flansten, mooier dan dat ik nu met mijn naai- en lockmachine kan maken. S'middags rijden we Grand Teton NP binnen en ook hier, ja ja het blijft saai, maar schitterend wat je hier voorgeschoteld krijgt. Hoge bergen waar nog sneeuw op ligt, prachtige riviertjes, veel groen en natuurlijk veel wildlife. Grote houten huizen, ranches en prachtige vergezichten, onze eerst bizons live gezien en hertjes, roofvogels. John stond gisteravond een sjaggie te roken en hoorde iets boven in de boom, fototoestel erbij en kwam helemaal enthousiast binnen, had op de gok geknipt en er stond een grote roofvogel op die recht in de lens keek. Jullie zullen begrijpen dat het niet ophoud hier, wij kunnen het zelf maar amper beseffen , zien,horen en voelen zoveel dat we nog lange tijd nodig zullen hebben om dit te laten bezinken. Maar gelukkig hebben we dan de vele foto's en films nog en die zullen we zeker nog vaak terugzien.
Morgen gaan we voor 2 dagen in Yellowstone rondtoeren, en dit zal zeker een van de hoogtepunten worden van deze reis.
Voor nu de hartelijke grtjs van cowboy Billy en Miss Clementinexxx

• 16 Juli 2013 - 17:18

Corine:

Wauwwww haha dus toch ff tijd gevonden voor t schrijfwerk. Ge het t er mar druk mejgr x

• 16 Juli 2013 - 17:41

Karin Verhoeven:

houwdie fooks,
    ik wilde het al opschrijven , maar jullie zijn me voor!!!
    Yellowstone wordt HET hoogtepunt. let maar op!!!
    fijn dat jullie zo genieten en de verhalen zijn weer prachtig!
    ik was na 5 dagen al weer gestopt met de schrijverij, zo druk hadden we het!!!
    maar gelukkig hebben wij de foto's en filmpjes ook nog!!
    groetjes, karin

• 16 Juli 2013 - 17:44

Karin Verhoeven:

vallen de mooie luchten niet op????

• 16 Juli 2013 - 20:24

Jay:

Hoi Sien en John,

Leuk om zo jullie verhalen weer te lezen. Zo te zien hebben jullie het weer erg naar jullie zin! Ben benieuwd naar alle foto's als jullie weer terug zijn. Geniet er van!!

xxx

• 16 Juli 2013 - 20:33

Ad:

Even er tussen uit geweest en even bij komen van twee dagen bospop, weer een fantastisch jaar. Oke
    wel gaaf al dat natuurschoon veel foto's maken en ervan genieten.
    Groeten Ad.

• 17 Juli 2013 - 20:00

Diana:

Houdie.....

Leuk ok te zien dat alles groot groter en groter kan....ik hoor John al roepen bij het zien van de foto.....

Gr. Diana