Terug in de tijd, dinosaur quarry - Reisverslag uit Rock Springs, Verenigde Staten van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu Terug in de tijd, dinosaur quarry - Reisverslag uit Rock Springs, Verenigde Staten van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Terug in de tijd, dinosaur quarry

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

16 Juli 2013 | Verenigde Staten, Rock Springs

Zondag 14 juli
We zijn op weg naar Dinosaur Nat. Monument en aan het begin van onze trip komen we door droge zandbergen die later overgaan in mooie met hoge bomen begroeide bergen, een prachtige rit waar ook veel Harley rijders hun weg vinden. Zowiezo 90% van de motors die je hier tegenkomt is Harley en er zijn monsters bij dat kan ik je zeggen. Bij een stop staan dus ook een paar van die stoere jongens en wat denk je ze hebben zonnepitten bij om de chipmunks, een soort hele kleine eekhoorntjes te voederen. Gaaf om te zien hoe ze de pitjes openmaken en opknabbelen. Verder door de bergen over een weg met veel haarspeldbochten en de mooiste views komen we bij split mountain waar een picknickplaats onder de bomen is. Hier gelunched en het stikt er van de diertjes, veel eekhoorntjes en vogels,hele mooie blauwe die zowat van de tafel komen eten. Ook is er een plaat op de tafel geplakt beware of the bear dus we zijn in berengebied aangekomen en nou maar hopen dat we yogi te zien krijgen, van een flinke afstand dan toch maar zou wel leuk zijn. Dinosaur monument ligt weer in Utah dus we veranderen nogal eens van staat. Het bezoek aan Dinosaur Quarry was weer een speciale, in Australië waren we ook bij de Quarry geweest en daar hadden ze alleen maar afdrukken van voetsporen maar hier een hele wand met botten van allerlei dino's, erg indrukwekkend en speciaal om dit met eigen ogen te zien en mogen aanraken. Dan verder door Aspen mountainbike, het bekende skigebied naar Rock Springs waar we zullen overnachten. Hier komen op een kruispunt van staten dus eerst Colorado, dan Utah en Rock Springs ligt in Wyoming. Onderweg komen we ook door Ashley Nat. Forrest ,weer een prachtige groene route door de bergen.
Weer een speciale dag gehad en op naar de volgende, elke keer weer spannend wat we gaan zien en meemaken want het houd niet op hier.
Xxxjesmuitmgoirle van ons

• 19 Juli 2013 - 15:35

Anita:

Ola ,

wat een amazing trip die jullie maken, het overtreft volgens mij Australie.
    wordt nog moeilijk kiezen op je ouwe dag.....om te settelen.
    wij gaan weer met frisse tegenzin aan het werk, nog heel veel reisgenot ..
    heel veel groetjes Anita xxx