The Grand Canyon - Reisverslag uit Tuba City, Verenigde Staten van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu The Grand Canyon - Reisverslag uit Tuba City, Verenigde Staten van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

The Grand Canyon

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

12 Juli 2013 | Verenigde Staten, Tuba City

Donderdag 11 juli
Al vroeg wakker vandaag door de goederentrein die hier zowat ons motel binnenrijd, John veel last van gehad vannacht,ikke nie lekker geslapen. Vandaag dus naar de Grand Canyon en al vroeg op pad, eerst door Cocorino national forrest en dit is een scenic road, prachtige bossen met hoge bomen en dit landschap gaat langzaam over in wat lagere groene begroeiing. Dan weer landschappen met grassen en wijde uitzichten, laagvlaktes waar je heeel ver van je kunt afkijken. Aangekomen bij de Canyon gaan we eerst vanuit THE village met de shuttlebus naar the rim. Daar hebben we eerste 5 km te voet gedaan en dit was geweldig, vlak langs de rand ,wel eng ,maar de prachtige uitzichten die je hier voorgeschoteld krijgt is niet in woorden uit te drukken, hier moeten de foto's spreken. Wij waren het met elkaar eens (soms gebeurd dat nog wel) dit is het mooiste wat we tot nog toe op onze reizen hebben gezien, een dikke 10. Ben benieuwd of dit nog verbeterd wordt want we gaan nog veel beleven. S'middags rijden we zelf met de auto langs de South Rim en stoppen bij de verschillende lookouts. Weer niet te geloven dat dit door een rivier is ontstaan, de Colorado die je nu heeeel diep in de Canyon nog ziet stromen. Dan via Cameron naar Tuba City en onderweg zie je het landschap weer veranderen van rode stenen naar zachtroze zand en kaal, geen begroeiing. Het landschap hier is erg afwisselend, geen 100km zien er hetzelfde uit. Ik ga nu nog even de route voor morgen bijwerken dus dit was het weer voor vandaag, morgen staat Monument Valley op het program.
Liefs uit de USAx

• 12 Juli 2013 - 05:44

Corine:

Hoeist skypert????

• 12 Juli 2013 - 12:46

Diana:

Klinkt weer wauw. Wij beginnen morgen aan onze laatste dag hier...het gaat zo snel dus geniet maar lekker

Gr. Diana xxx

• 12 Juli 2013 - 12:46

Diana:

Gr. Diana xxx

• 12 Juli 2013 - 19:04

Ad:

Wereld reizigers John en Sien ik kan me indenken zo"n trein voor de deur.Ik zou ook geen oog dicht doen.Tip: beetje zand meenemen voor de verzameling. Veel plezier Ad.

• 12 Juli 2013 - 19:30

Maruskja:

Hey wereldreizigers; dat klinkt weer helemaal fantastisch wat jullie meemaken. Leuk om de verhalen te lezen. Ga maar lekker door met genieten en ik kijk naar jullie verhalen uit.
    Grtjs Maruskja

• 12 Juli 2013 - 20:07

Ietje:

Als ik jullie verhalen lees krijg ik heimwee. Komen veel herrinneringen naar boven, wat is het daar mooi he!? GENIET!!!!

• 14 Juli 2013 - 09:54

Anita:

Ola,

Zo te zien weer een super vakantie, wij hebben het er weer op zitten. lekker gehad, mooi weer
    lekker briesje. super. duurt veel te kort.
    Geniet nog even we houden jullie in de gaten.

Liefs Anita xx