Monument Valley - Reisverslag uit Monticello, Verenigde Staten van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Monticello, Verenigde Staten van SIEN EN JOHN UIJENS VD NOBELEN - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: Sien

Blijf op de hoogte en volg SIEN EN JOHN

13 Juli 2013 | Verenigde Staten, Monticello

Vrijdag 12 juli
Vandaag weer heel veel indrukken opgedaan het is echt niet te geloven wat je hier Allemaal voorgeschoteld krijgt. Wij dachten dat we in Australië het mooiste wel gezien hadden maar wat je hier ziet overtreft alles wat we tot nog toe hebben mogen zien.Hierzo veel meer variatie van landschap en je kunt heeeeeel ver kijken bijna tot het eind van de wereld en verder. Ook de hoogtes zijn hier onmetelijk. Vanmorgen eerst de Batatakin ruïnes bekeken, ook weer rotswoningen in the middel of nowhere. Hier hebben de Navajo indianen gewoond.
Prachtige wandeling ernaartoe met een landschap op hoogte met roodstenen plateaus en rust alom en daarna weer op route. Langzaam veranderd het landschap van structuur en dan kom je bij Monument Valley aan, wauw, wat een sculpturen staan daar zomaar op die alom roodzanderige vlakte. Niet te bevatten wat een pracht voor het oog en lens. Daar een paar uur rondgereden en dan moeten we weer verder. We gaan op aanraden van Richard en Judith nadat Goosenecks State Park nou en dat was ook weer een omweggetje waard. Een diepe kloof waar onderin een riviertje stroomt in de vorm van Goosenecks. Dan naar Mulley's Point een overlook maar voordat we daar zijn moeten we klimmen (met de auto) en niet zomaar een beetje , nee John had het hier niet zo breed want we kwamen heeeeel erg hoog en ik had geen tijd om bang te zijn want dit moest gefilmd worden natuurlijk. Maar eenmaal boven wauwwwwww een uitzicht, kippenvel kippenvel brrr zo mooi, heel ver in de rondte, je kon zelfs nog wat torens uit Monument Valley zien en die kleuren van gesteente, zand, planten, niet te bevatten. Wij denken dat we hier on top of THE world hebben gestaan, ik had ergens hierover gelezen en men zei dat dit het spectaculairste uitzicht van Amerika is en weet niet wat we nog meer gaan zien maar voor nu is dit zeker zo.
Ik heb het niet over het weer gehad maar het is hier elke dag bloody hot en we zijn al goed verkleurd, voor nu is het dit weer voor vandaag want we zijn doodmoe, douchen en naar bed want morgen gaan we naar Arches NP
Bedankt voor jullie reacties altijd leuk om te lezen
Liefs John en Sien

• 13 Juli 2013 - 06:14

Ellie Konings:

Hoi Sien en John,

Zo te lezen hebben jullie weer een prachtige reis uitgezet. Geweldig alleen al om te lezen hoe mooi het er is. Vrienden van ons gaan steeds terug naar Amerika want ze komen er niet uitgekeken. Nou Sien, zul je nog naar Amerika moeten emigreren ipv Australie ha ha.
    Geniet ze folks en we kijken uit naar het volgende verslag en doe maar elastiekjes om John zijn broekspijpen als hij te bang wordt. Groetjes Ruud en Ellie

• 13 Juli 2013 - 07:23

Linda:

Hoi Sien en John, nou jullie weten de thuisblijvers wel jaloers te maken zeg! Wat een schitterende foto's en leuke reisverslagen krijgen we weer voorgeschoteld.
    Blijf vooral maar veel beleven, foto's maken en schrijven........kunnen wij hier een beetje met jullie meegenieten! Heel veel plezier nog! Groetjes en Kuskes van Dré en Linda

• 13 Juli 2013 - 07:39

Peter Nongka:

Je hebt het .zo mooi beschreven net zo als ik met mijn eigen ogen heb gezien.De foto,s willen we zien. Verder een mooie reis toe gewenst
    Byby
    Peter nongka

• 14 Juli 2013 - 00:59

Rion & Erna:

Let op, vanaf Monument Valley is het Utah, Mormonenland. Om 8 uur alle kroegen dicht dus, als je ze al kunt vinden.

Veel plezier,
    Groeten,

Erna & Rion

• 14 Juli 2013 - 13:45

Horst & Inge:

Hey,

Gewellllldigggggg.
    Het lijkt wel of we weer terug zijn. Zo herkenbaar allemaal. En het is er zo mooi. Je kijkt je ogen uit. Het is weer een genot om te lezen wat jullie mee maken. We zijn jaloers. Heel benieuwd naar wat er nog komen gaat. Geniet zeeeeee.
    Groetjes uit Zilst

• 14 Juli 2013 - 15:04

Les:

Hi there!

Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin gelukkig maar! Klinkt goed allemaal hoor! Veel plezier en geniet ervan! Xxxx les

• 15 Juli 2013 - 10:58

Stef:

Wow had niet verwacht dat jullie het mooier zouden vinden dan Australie. Geniet ervan!

• 15 Juli 2013 - 23:34

Karin Verhoeven:

hi there,
    haha, wist ik wel dat dit jullie erg zou bevallen. maar toch eerst zelf ondervinden!!!
    geniet ervan en het blijft allemaal gewoon liggen voor 'n volgende reis!! (als je tenminste niet teveel zand meeneemt van de Grand Canyon!!)
    Florida was in 1 woord : GEWELDIG !!
    enjoy the U.S.A. groetjes, Karin